פרויקט נימבוס והתקשוב הממשלתי – בוועידת הפסגה של ה-IT

פאנל eGov, שיתקיים במסגרת הוועידה, יעסוק במכרז הענן הממשלתי המדובר ובפעילויות ה-IT במשרדי הממשלה השונים ● עוד בפאנל: על השירותים הדיגיטליים לאזרח וכיצד ה-IT סייע למשרדי הממשלה בתקופת הקורונה

ועידת הפסגה של ה-IT - בהשתתפות שלושה משרי הממשלה.

ועידת הפסגה של ה-IT, בהפקת אנשים ומחשבים, תתקיים ב-31 בחודש זה ותכלול כמה מושבים מגזריים ומקצועיים. אחד המושבים המרכזיים ייערך תחת הכותרת eGov ויעסוק בתקשוב ממשלתי בכלל ובמכרז הענן של הממשלה – נימבוס, שנמצא בימים אלה בכותרות.

מושב eGov יתקיים בהנחיית ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לממשלה ויו"ר פורום מנמ"רי הממשלה. הוא יכלול פאנל בהשתתפות תשעה מנמ"רים בכירים ודוברים נוספים ממשרדי ממשלה, הביטוח הלאומי ויחידת מרכב"ה. הדוברים ישוחחו עם אורון על תוכניות העבודה שלהם להמשך השנה ולשנה הבאה, לאחר שלוש שנים שבהן הם נאלצו לעבוד ללא תקציב מדינה. הם יספרו שלמרות מגבלת התקציב, פעילות הפיתוח של ה-IT בממשלה לא נפסקה, והתהליכים אף הואצו בתקופת הקורונה – הן כדי לתת מענה למשרדים שיוכלו לתת שירות מרחוק והן כדי להאיץ תהליכי אוטומציה וממשל דיגיטלי שהחלו לפני פרוץ המגפה.

ד''ר נחמן אורון, יועץ בכיר לממשלה ויו"ר פורום המנמ"רים בממשלה. צילום: ניב קנטור

ד"ר נחמן אורון, יועץ בכיר לממשלה ויו"ר פורום המנמ"רים בממשלה. צילום: ניב קנטור

על מכרז הענן נימבוס, שבו זכו גוגל ו-AWS, ידבר בפאנל אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל רכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר. פרץ מלווה את הפרויקט המורכב הזה מימיו הראשונים, יחד עם אנשי המחשוב וההנהלה באוצר, רשות התקשוב והמנמ"רים במשרדי הממשלה. המנמ"רים צפויים להתייחס למכרז וליישומו במשרדים שבהם הם עובדים, כמו גם לשאלה כיצד הפרויקט ישפיע על השירות לאזרחים. על נושא זה ירחיב יוגב שמני, מנהל מימשל זמין.

אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר. צילום: פלי הנמר

אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר. צילום: פלי הנמר

מכרז נימבוס יזכה להתייחסות גם בהרצאתו של ראש רשות התקשוב, שחר ברכה, במליאה המרכזית, שפותחת את הכנס. ברכה יציג את תוכניות העבודה של הרשות וידבר על ההיערכות של משרדי הממשלה למעבר לענן.

שחר ברכה, ראש רשות התקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור

שחר ברכה, ראש רשות התקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף בפאנל eGov יהיה אופיר בן אבי, שמונה לא מכבר למנמ"ר המוסד לביטוח לאומי. מוסד זה הוא אחד הגופים המרכזיים שסייע ועודו מסייע לנפגעי המשבר הכלכלי שליווה את הקורונה. שושי בן אהרון, מנמ"רית משרד התקשורת, תספר איך ה-IT מסייע למשרד לממש את מהפכת הסיבים האופטיים, ונתן הרשקוביץ, המנמ"ר הוותיק של רשות ניירות ערך, ישוחח על אתגרי הרשות בעידן הדיגיטלי, שבו יש פריחה בפעילות שוק ההון.

הוועידה מתקיימת על פי כללי התו הירוק המעודכן ועל פי הנחיות משרד הבריאות שיהיו נכונות ליום האירוע. הכניסה היא ללא תשלום, אך מותנית באישור הרשמה. להרשמה לאירוע לחצו כאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים