Windows 11: אפשר לסמן וי על הבעיה המשמעותית הראשונה

בסך הכל כמה ימים מההשקה הרשמית שלה, וכבר מסתמן כי מערכת ההפעלה החדשה עלולה לפגוע בביצועי המעבדים של AMD, וזאת על אף שאלו תואמים לדרישות המערכת הגבוהות יחסית של מיקרוסופט

כבר יוצרת בעיה. Windows 11 של מקרוסופט. צילום אילוסטרציה: BigStock

תקלה משמעותית ראשונה שמשויכת ל-Windows 11, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט שסופרת בסך הכל כמה ימים מההשקה הרשמית שלה. יצרנית המעבדים AMD הודיעה שמעבדי החברה, שתואמים לדרישות המערכת הגבוהות יחסית של מיקרוסופט, יכולים לסבול מבעיה שפוגעת בביצועים שלהם.

לפי החברה, שגיאה מסוימת יכולה לגרום לירידה של עד 5% בביצועים הכוללים של המחשב. בעיה אחרת יכולה לגרום לתקלות בזמן שמשחקים משחקים, עד כדי תקיעת המשחקים לחלוטין, אם לא המחשב.

AMD

AMD

לפי AMD ההשפעה של התקלה מורגשת הרבה יותר במעבדים עם יותר משמונה ליבות עיבוד, שה-TDP שלהם עומד על 65 וואט ויותר – כלומר מעבדי הביצועים הגבוהים שמציעה החברה בעיקר לשוק המחשבים הנייחים.

התקלה קשורה לזמן השיהוי של זיכרון המטמון ברמה L3 של המעבד, שאמור לסייע ליישומים לגשת למידע מתוך הזיכרון של המחשב. במילים של החברה, התקלה מתרחשת יותר כאשר מריצים יישומים רגישים לזמן התגובה של מערכות המשנה של זיכרון המחשב – ובמיוחד, כאמור, משחקים.

תקלה נוספת קשורה לדרך בה המערכת מתייחסת אל הליבות שמרכיבות את המעבד כשהיא מבקשת לבחור את הליבה המהירה ביותר ליישום שהיא מריצה.

כך או כך, העדכון לבעיות הללו אמור להגיע מאוחר יותר באמצעות Windows Update, שירות העדכונים של מיקרוסופט עצמה ולא באמצעות עדכון חיצוני של AMD. לפי ההודעה, שתי החברות משתפות פעולה כדי לפתור את הבעיות הללו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים