בזוס ומאסק – מאחוריכם: גם סטיב ווזניאק מקים חברת חלל

יומרות החלל של אילון מאסק וחברת SpaceX שלו, וכן של בלו אוריג'ין שבבעלות ג'ף בזוס כנראה מדבקות ● הבא בתור לייסד חברה שתמריא לכוכבים הוא לא אחר מאשר "ווז", מייסד אפל המפורסם

עם הראש בחלל. סטיב ווזניאק. צילום: ניקולס הריסון, מתוך ויקיפדיה

סטיב ווזניאק, מי שנחשב כמייסד המיתולוגי של אפל, יחד עם חבריו סטיב ג'ובס ורונלד וויין, החליט בגיל 71 לחזור לעסקים, ולא סתם אלא לעסקי החלל, לא פחות.

לפי הודעה חדשה שלו מאתמול (ב'), בתוך כמה ימים הוא יחשוף את כל הפרטים אודות ההרפתקה החדשה שלו – חברת חלל שתענה לשם Privateer Space.

האם ווזניאק מסוגל לכבוש את החלל?

כרגע ידועים רק הפרטים ש"ווז" (כינויו של ווזניאק) סיפק בציוץ שלו בטוויטר. היוזמה מתוארת כחברת חלל פרטית שעומדת להיוולד כעת, אך שתהיה "שונה מכל האחרות", והכוונה כנראה מהמתחרות הפועלות בשוק כיום, שביניהן בולטות בעיקר החברות של אילון מאסק, SpaceX, וכמובן בלו אוריג'ין של האויב המיתולוגי של מאסק, ג'ף בזוס. גם וירג'ין גלקטיק של ריצ'ארד ברנסון מככבת בזירה החללית מלאת הציפיות והיומרות.

היזמים שכבר הגיעו לחלל. מימין לשמאל: ג'ף בזוס ואילון מאסק. צילום מעובד: מתוך ויקיפדיה

היזמים שכבר הגיעו לחלל. מימין לשמאל: ג'ף בזוס ואילון מאסק. צילום מעובד: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

ווזניאק צירף לפרסום המסקרן שלו בטוויטר גם סרטון יוטיוב שמשמש כטיזר, וכן קישור לדף בית באתר החברה החדשה, ובו ניתן לראות רק את הסיסמה "השמיים כבר אינם הגבול".

אלכס פילדינג, מהנדס לשעבר של אפל שכבר פעל לצד ווזניאק בעבר מספר פעמים, יחבור אליו גם ביוזמתו הנוכחית, כך על פי התקשורת העולמית.

בשנת 2002 הקימו השניים את חברת גלגלי זאוס (Wheels of Zeus), במטרה לשווק תגיות GPS חכמות לאיתור חפצים יומיומיים בקלות. באותן שנים עסקו השניים יחדיו גם בסטארט-אפ Ripcord Networks, העוסק בתחום הרובוטיקה.

ב-Privateer Space הם יאלצו כנראה להתמודד עם ענקיות טכנולוגיה שכבר הגיעו לחלל, וצברו ניסיון רב בייצור רקטות ושליחת לוויינים אל מחוץ לאטמוספירה, אך בעיקר יצטרכו לגבור על הרעש התקשורתי שמייצרים קברנטיהן הדומיננטיים, בזוס ומאסק. האם יצליחו? ימים יגידו.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים