אפיק גיימס לא מרוצה: מגישה ערעור על פסק הדין בתביעתה נגד אפל

לצד ניצחון מרשים בתביעתה נגד אפל, אפיק גיימס לא מרוצה ממנו, בעיקר מפני שפסק הדין קבע, כי יהיה עליה לשלם פיצוי לאפל, וכי אפל לא הפרה חוקי הגבלים פדרליים ולא התנהלה כמונופול, וגם לא אולצה להחזיר את פורטנייט ל-App Store

מערערת. אפיק גיימס. צילום: BigStock

על אף שזכתה בניצחון מרשים בתביעתה נגד אפל, עם פסק דין שמאלץ את ענקית התפוח לפתוח את מערכת התשלומים שלה ולהתיר למפתחים לגבות תשלומים על רכישות בתוך אפליקציות שלא באמצעות מערכת התשלומים שלה, אפיק גיימס לא מרוצה. יצרנית פורטנייט הגישה ערעור נגד הפסיקה, הקובעת גם, כי עליה לשלם 3.65 מיליון דולר לאפל בשל הפרת הכללים שאוסרים על עקיפת מערכת התשלומים שלה ברכישות בתוך אפליקציות, בתוספת 30% על ההכנסות שהיו לאפיק על רכישות בתוך האפליקציה ששולמו לה באמצעות מערכת התשלומים העוקפת שלה, שהופעלה החל מנובמבר 2020.

יתרה מכך, השופטת מצאה כי טענותיה של אפיק על התנהלות מונופוליסטית של אפל לא עמדו במבחן חוק ההגבלים הפדרלי, אם כי היא כן לוקה בהתנהלות אנטי תחרותית לפי חוקי התחרות של קליפורניה. בעוד אפל תיאלץ לפתוח את מערכת התשלומים שלה, היא גם יכולה להמשיך במודל העסקי שלה, וגם לא חויבה לאפשר לחנויות אפליקציות אחרות למכור אפליקציות למכשיריה. בנוסף, היא לא חויבה להחזיר את משחק פורטנייט ל-App Store שלה.

טים סוויני, מנכ"ל אפיק גיימס, גם התבטא בנושא בציוץ בטוויטר, שבו כתב, כי על אף שהוא חש צער על שחקני iOS שלא יכולים לשחק בפורטנייט, הוא עומד במחויבותו להמשיך את המאבק נגד אפל ולא יתפשר על דבר כדי להחזיר את פורטנייט בחזרה ל-iOS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים