טוויץ' תובעת מזרימים שהפעילו Hate raids כנגד שחורים ולהט"בים

התביעה טוענת כי הסטרימרים הנתבעים "הפגיזו" סטרימרים מקבוצות מיעוטים בתכנים גזעניים, סקסטיסטיים ואלימים, תוך שהם יוצרים חשבונות חדשים כדי למנוע את חסימתם

תובעת מפעילי הצפות שנאה. Twitch

אפשר להגיד שנוצר תקדים מעניין, כשפלטפורמת תוכן לא רק חוסמת, אלא גם תובעת בבית המשפט משתמשים המפירים את כלליה: טוויץ' (Twitch) תובעת שני משתמשים, שלטענתה "הפגיזו" סטרימרים מקבוצות מיעוטים, כמו שחורים ולהט"בים, בתכנים גזעניים, סקסיטיים ואנטי להט"ביים, תוך שהם יוצרים חשבונות חלופיים חדשים כדי למנוע את חסימתם.

התביעות הוגשו בסוף השבוע, ולפי הנטען בהן, החלו הסטרימרטים CruzzControl ו-CreatineOverdose כבר באוגוסט להשתמש בבוטים כדי להפעיל מה שמכונה Hate Raids כנגד סטרימרים שהזדהו כבני מיעוטים או כחברי קהילת הלהט"בים, תוך שהם מציפים את הצ'אטים שלהם במבול של קללות גזעניות, במידע אישי מזהה, בתיאורי אלימות נגד קהילות שוליים ובלינקים לסרטונים אלימים.

כ-3,000 בוטים של הנתבעים היו מקושרים לכמה מהצפות השנאה שלהם, "כולל אלה שיועדו לסטרימרים שחורים ולהט"בים, שהכילו תכנים גזעניים, הומופוביים, סקסיסטיים ואחרים", נכתב בתביעה. אחד הנתבעים אף השתמש בתוכנת בוט כדי להציג כיצד ניתן להשתמש בו כדי להציף ערוצים בטוויץ' בקללות, בתיאורי אלימות נגד מיעוטים ובטענות כי מפעילי ה-Hate Raids הם מהארגון הגזעני קו-קלאקס-קלאן (KKK)".

החשבונות של הנתבעים אמנם נחסמו לצמיתות, טוענת התביעה, אך הם יצרו חשבונות חדשים ושינו שוב ושוב את פרטיהם כדי להימנע מחשפיתם וחסימתם.

התביעה אף טוענת כי בשל ההתקפות עליהם, חלק מן הסטרימרים המותקפים נאלצו להפסיק לפרסם תכנים בפלטפורמה ובכך נגרם לטוויץ' הפסד הכנסות.

התביעה לא מפרטת מי האנשים העומדים מאחורי החשבונות התוקפים, אך מציינת כי אחד מהם הוא מהולנד, והשני מאוסטריה.

על רקע התגברות התופעה בשבועות האחרונים, החרימו סטרימרים את הפלטפורמה ליום אחד בתחילת החודש, במטרה להגביר את הלץ על החברה כדי שתפתח מנגנוני הגנה טובים יותר נגד הצפות השנאה האלה, שפוגעות בסטרימרים רבים.

בהצהרתה על התביעות כותבת טוויץ', כי נקטה אמצעים משמעותיים כדי להילחם בתופעת ה-Hate Raids, כולל החקירה של שני החשבונות הנתבעים, שינויים טכנולוגיים והדרכה של סטרימרים שנפגעו מהתופעה כיצד למתן את הצ'אטים שלהם. אבל מאחר ששני המשתמשים האלה הפרו שוב ושוב את תנאי השירות שלה, הוגשו התביעות נגדם עם דרישה לצו מניעה ולפיצוי על הנזקים שנגרמים לה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים