בגלל תופעת ה-Hate raids – מזרימים החרימו אתמול את Twitch

אתר ההזרמות, לטענת משתמשיו הסטרימרים בעלי הערוצים, מאפשר את מה שמכונה hate raids, שגורם להצפת הפלטפורמה בתכני שנאה ואנרגיות קשות ● המוחים תובעים מהחברה האחראית לקחת אחריות ולשנות את המצב ● אבל מה זה בכלל raids?

תובעת מפעילי הצפות שנאה. Twitch

יותר ויותר משתמשי Twitch נופלים קורבן למה שמכונה hate raids. אתמול (ד'), במטרה להגביר את הלחץ על החברה שהפלטפורמה בבעלותה, כך שתפתח מנגנוני הגנה טובים יותר, הסטרימרים הפעילו חרם בן יום אחד ושבתו מהזרמות. הפצת שנאה (או מה שמכונה בלועזית hate speech) ברשתות חברתיות היא תופעה ידועה וכואבת, ואולם כדי להבין במה מדובר בשירות Twitch כדאי ללמוד קודם מה הם אותם raids שבהם עסקינן.

raid – כיף שהפך לסיוט?

raid שולח את כל מי שבדף הערוץ של מזרים אל ערוץ יעד אחר. באמצעות raids יכולים הסטרימרים לפרגן למזרימים אחרים ושלוח צופים לערוץ אחר לאחר שסיימו שידור. raid יכולה להיות דרך מצוינת ליצור קשרים ושיתופי פעולה עם סטרימרים, על ידי שיתוף קהלים וגידול הקהילות של המזרים.

במהלך raid למעשה שולח המשדר את העוקבים שלו למזרים אחר, ומדובר בחלק שגרתי, ונחמד כקונספט, בתרבות Twitch. למעשה זהו סימן לתמיכה וכן מסמל את האופי הקהילתי של הפלטפורמה.

הטרדות ושנאה ברשת. צילום אילוסטרציה: BigStock

הטרדות ושנאה ברשת. צילום אילוסטרציה: BigStock

הבעיה היא שמנגנון זה החל להיות מנוצל לרעה ב-hate raid – מזרים שולח לאחר לכאורה raid אך במקום צופים, החשבון מוצף בחשבונות בוט שמטביעים את המקבל בהודעות פוגעניות, שמפרסמים מידע אישי, שמשתמשים במונחים מפלים ו/או גזעניים, ואף שמשתמשים בסמלים ימניים קיצוניים. זה קורה בתדירות כל כך גבוהה באחרונה, שלעיתים קרובות אין לסטרימרים כל דרך להתמודד עם המצב מלבד לבטל את חשבונותיהם, או לפחות להשבית את השידורים שלהם באופן זמני.

וכך, מה שבדרך כלל גרם לשמחה הפך בשבועות האחרונים לסיוט של הרבה סטרימרים ב-Twitch: הפלטפורמה מודיעה להם על עוקבים חדשים, אבל הם לא מתגלים כמעריצים מעוניינים, אלא כבוטים שיש להם חשבון עם דיבור שנאה ועלבונות מחרידים. המשתמשים טוענים שהחברה לא מטפלת בכך מספיק בנוקשות ובנחישות, ואומרים שכבר אינם רוצים לקבל raids יותר, אם מדובר בהצפות של hate raids.

כאמור, ההשבתה של ההזרמות תוכננה ל-1 בספטמבר וליום בודד בלבד, תחת ההאשטאג TwitchDoBetter# – שפשוט קורא למפעילי הפלטפורמה לנקוט בפעולה יעילה ועקבית יותר נגד מה שמכונה hate raids.

Twitch כבר הבטיחה לפעול למיגור התופעה בסדרת ציוצים שפרסמה ב-11 באוגוסט. ואולם מי שנפגעו טוענים שהחברה עדיין לא עושה מספיק, ולכן יזמו את החרם.

מובן שההתקפות העוינות האלו על סטרימרים בודדים אינן דבר חדש – הרשתות החברתיות הלא מלאות בתכני שנאה ובאלימות וירטואלית – אך לפי הדיווחים של משתמשים הן משתוללות ביתר שאת בשבועות האחרונים, ובפרט מופנות כלפי בני מיעוטים, שחורים, טרנסים או סטרימרים בעלי מוגבלויות שונות. יש לקוות שהמחאה תבהיר לחברה את אחריותה למציאת פתרון לחיסול התופעה הקשה במהירות ובתקיפות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים