ביקורת ספר: 70 שנות חיל הקשר והתקשוב – מערכות, שיטות ואמצעים

הספר שכתבו אל"מ (מיל') דניאל רוזן ואל"מ (מיל') מיכאל נגל פורס בכתיבה מרתקת ומעוררת השראה את ההיסטוריה ומורשת הקרב של חיל הקשר והתקשוב ● לא פלא שהוא זוכה לתשבחות

26/08/2021 15:17
עטיפת הספר 70 שנות חיל הקשר והתקשוב - מערכות, שיטות ואמצעים. צילום: פלי הנמר

העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב מוציאה לאור מעת לעת ספרים חשובים ומעניינים מאת בכירי ו-ותיקי החיל. אחד האחרונים שבהם הוא הספר 70 שנות חיל הקשר והתקשוב – מערכות, שיטות ואמצעים.

את הספר עב הכרס הזה – 472 עמודים של נייר כרומו איכותי – חיברו שני ותיקים ומומחים בתחומם: אל"מ (מיל') דניאל רוזן, שכיהן בעברו כמנכ"ל משרד התקשורת, ואל"מ (מיל') מיכאל נגל. הספר יצא לאור ב-2018 וניתן להשיג אותו במרכז העמותה שביהוד, שאותו מנהל יהודה מתתיהו.

מדובר בספר שפורס בכתיבה מרתקת ומעוררת השראה את הפעילות של חיל הקשר והתקשוב – או, אם תרצו, מורשת הקרב של החיל – לאורך 70 השנים הראשונות של המדינה. ההקדשות הרבות של קצינים מהחיל מעידות שיש בו חומרים חשובים ומרתקים. למשל, אלוף (מיל') שלמה ענבר, בעבר הקשר"ר וכיום נשיא העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב, שכתב: "כותבי הספר עמדו במשך עשרות שנים במרכז העשייה הטכנולוגית והמבצעית של החיל, ואת המידע שחסר להם השלימו במחקר יסודי ומקיף המוצג בספר".

תא"ל (מיל') נתי כהן, בעברו הקשר"ר ומנכ"ל משרד התקשורת, כתב: "ספר זה הוא מקור מידע מקיף וחשוב, מאפשר לנו ללמוד את תולדות החיל ומורשתו, להבין כיצד החיל התפתח והתמודד עם משימותיו בעבר, ולרכוש תובנות שיסייעו לנו בהתמודדות עם המשימות של היום".

ודבר העמותה עצמה: "הספר הוא ביטוי לקשר האמיץ והבלתי נפרד בין חיילי החיל, מפקדיו, חברי העמותה והמשפחות השכולות".

השורה התחתונה: הספר הוא קריאת חובה לכל מי שמתעניין מקצועית בתחום, ולמי שהתחום מסקרן אותו וקרוב לליבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים