איטורו: עליות בהכנסות ובמספר המשתמשים – אך גם מעבר להפסד

החברה של האחים אסיא סיימה את הרבעון עם זינוק של 125% בהכנסות - אך גם עם הפסד של כמעט 90 מיליון דולר, בגלל תגמולים לעובדים והוצאות שנבעו מעסקת המיזוג שהיא ביצעה עם קרן Fintech V האמריקנית

יוני אסיא, מנכ"ל איטורו ואחד ממייסדיה. צילום: יח"צ

איטורו סיימה את הרבעון השני של השנה עם עליות בהכנסות ובמספר המשתמשים שלה, אולם מנגד היא עברה מרווח להפסד נקי – כך עולה מהתוצאות הכספיות שהחברה פרסמה אתמול (ד').

חברת הפינטק הישראלית של האחים רונן ויוני אסיא ביצעה בחודש מרץ האחרון הנפקת SPAC לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר, שבמסגרתה היא התמזגה עם קרן Fintech V האמריקנית. יצוין שלא מדובר בחברה בורסאית ולכן, היא לא חייבת לפרסם נתונים כספיים מלאים. מהנתונים שהיא כן פרסמה עולה כי ההכנסות שלה רשמו ברבעון השני של השנה גידול חד של 125% ל-362 מיליון דולר. מתוכן, ההכנסות נטו מפעולות מסחר (Net trading income) זינקו ב-136% ל-291 מיליון דולר.

במהלך הרבעון הוסיפה איטורו 2.6 מיליון משתמשים רשומים – זינוק של 121% בהשוואה למספר המשתמשים שהוספו ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מדובר בהאטה לעומת הגידול במספר המשתמשים ברבעון הראשון של 2021 – אז עמד הנתון על 3.1 מיליון. נכון ל-30 ביוני, לחברה יש 23.2 מיליון משתמשים לעומת 14.4 מיליון בתאריך המקביל אשתקד – גידול של 16.1%.

יש לציין שאיטורו עברה ברבעון השני מרווח נקי של קצת יותר מ-16 מיליון דולר להפסד נקי של 89 מיליון. זאת, עקב חיוב בסך 71 מיליון דולר בגין תגמול מבוסס מניות לעובדי איטורו והוצאות של 36 מיליון על המיזוג.

"דמוקרטיזציה בעולם ההשקעות"

יוני אסיא, מייסד-שותף ומנכ"ל איטורו, אמר כי "אנחנו ממשיכים לראות מומנטום חיובי חזק ונתוני הרבעון השני שלנו מעידים על גידול מתמשך במספר המשתמשים הרשומים החדשים ובסך ההכנסות. העלייה בהיקף פעילות ההשקעה העצמאית וצמיחתה של איטורו משקפות מגמות ארוכות טווח בהתנהגות המשקיעים". הוא הרחיב ואמר כי "משקיעים פרטיים (קמעונאיים) מחפשים שלוש יכולות מרכזיות בפלטפורמת השקעות: גישה פשוטה לנכסי ההשקעה שמעניינים אותם, כולל קריפטו; ממשק נייד, אינטואיטיבי וידידותי למשתמש; וידע פיננסי, כולל היכולת להיעזר בידע ובתובנות של משקיעים אחרים. אנחנו מספקים את שלוש היכולות האלה יחדיו ומבצעים דמוקרטיזציה בעולם ההשקעות".

באיטורו מציינים כמה מהלכים שהחברה ביצעה באחרונה: הוספת 10 נכסי קריפטו (מטבעות וירטואליים), כולל דוג'קוין, לאמצעים שניתן להשתמש בהם בפלטפורמה שלה, השקת אקדמיית איטורו, שמאפשרת למשתמשים להבין טוב יותר בעולם הפיננסי בכלל ובהשקעות בפרט, והרחבה ל-25 של מספר החסויות שהיא נותנת לקבוצות ספורט, כולל מהפרמיירליג האנגלית והבונדסליגה הגרמנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים