פייסבוק מכניסה שיחות קוליות ושיחות וידיאו לשירות הליבה שלה

הענקית ממאנלו פארק תשלב בפלטפורמת הרשת החברתית שלה את האפשרות לפצוח בשיחות וידיאו או בשיחות קוליות, מבלי הצורך לעבור ל-Messenger, שדרכו הוצעו האופציות הללו עד כה ● לעת עתה השינוי יחול חלקית ורק בארה"ב ובאירופה

מחזירה שיחות וידיאו ואודיו לשירות הליבה. פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק שוקלת להחזיר את האפשרות לנהל שיחות וידיאו ושיחות קוליות אל פלטפורמת הליבה שלה. לפני כשבע שנים החברה החליטה לרכז תכונות אלו לכדי השירות שלה, המסנג'ר (Messenger), אבל לפי דיווחים, אפשרויות התקשורת החדשות-ישנות יכללו שוב בשירות המרכזי, ברשת החברתית, החל מהיום (ג').

למעשה, היוזמה החדשה היא רק ניסוי שהענקית ממאנלו פארק עורכת. לפי התכנית, וכהתחלה, יוכלו רק קבוצות מסוימות של משתמשי פייסבוק מארה"ב ומחלקים מסוימים באירופה להשתמש בתכונות השיחות הקוליות ושיחות הווידיאו.

עם זאת, הסיבה העיקרית לפיילוט היא, כך לפי הדיווחים, רצונה של החברה להפחית את החלפת האפליקציות אשר לה נדרשים המשתמשים, מה שאומר שחברי הרשת החברתית יוכלו בעתיד אולי גם לחזור למשלוח הודעות לחבריהם האחרים דרך אפליקציית (או אתר) פייסבוק.

שיחות וידיאו וקול וצ'אטים עברו אליו ב-2014. מסנג'ר

שיחות וידיאו וקול וצ'אטים עברו אליו ב-2014. מסנג'ר

הכוונה היא להראות את פייסבוק יותר?

נזכיר כי פייסבוק ניסתה לקשור את שירותי ההודעות המיידיות שלה וחבילת האפליקציות שהיא הבעלים שלהן מסנג'ר, פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם – החל מספטמבר האחרון. כבר באוגוסט 2019 היא החלה עם שילוב אינסטגרם והמסנג'ר. הצעד תוכנן כדי לאפשר למשתמשי כל שירות למצוא, לשלוח הודעות ולקיים שיחות וידיאו עם אנשי הקשר מהצד השני, ללא צורך להוריד את שתי האפליקציות. השינוי הנוכחי נראה כצעד לא ממש ברור ודווקא לאחור.

בדיווח של The Verge אודות השינוי הקונספטואלי המסתמן ציין הכתב, איאן קרלוס קמפבל, כי "כן, זה אומר שיש אפליקציה אחת פחות לעבור אליה בזמן שאתה עושה דברים אחרים במחשב או בטלפון, אבל זה גם אומר שתצטרכו לתקשר עם (או לפחות לראות) את פייסבוק בדרך", ובכך הסביר אולי את הסיבה האמיתית שעומדת מאחורי המחשבה של החברה.

דובר פייסבוק הבהיר אתמול (ב') כי על אף התכניות הללו, נכון לעכשיו לשם קבלת "חוויית העברת הודעות, שיחות שמע ו-וידיאו מלאה, אנשים צריכים להמשיך להשתמש ב-Messenger".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים