אילון מאסק בישר: בתוך שנה – רובוט אנושי מתוצרת טסלה

הרובוט דמוי האדם מתוכנן בעיקר כדי לבצע מטלות משעממות ורוטיניות, אבל יוכל גם לערוך בעבורכם קניות, עם זאת היזם הדרום האמריקני התזזיתי מבטיח שהוא לא נועד להחליף בני אנוש כליל

בפיתוח. רובוט דמוי אדם של טסלה. צילום אילוסטרציה: Phonlamaiphoto/BigStock

מייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הוא יזם דומיננטי ומפתיע, שכל הזמן רק מחפש איך לחדש ולשבש. ציוציו בטוויטר לעיתים קרובות מחוללים מהומת עולם של ממש, והוא ידוע כמעורב עד צוואר בעולם הקריפטו, במירוץ לחלל וליישוב מאדים, וכמובן בכל הקשור במכוניות חשמליות ובאנרגיה סולארית. אבל כעת הוא מבטיח חידוש מעולם אחר – מתחום הרובוטיקה.

הפעם הייתה זו בשורה שמאסק הציג לעולם במהלך אירוע "יום ה-AI" של החברה, שם בחר לחשוף את הבוט של טסלה (Tesla Bot): רובוט דמוי אדם, שעל הנייר אמור להחליף כוח עבודה אנושי, ובעיקר את העבודה במשימות משמימות החוזרות על עצמן.

אילון מאסק מדגים את הרובוט ביום ה-AI של טסלה. צילום מסך מיוטיוב

אילון מאסק מדגים את הרובוט ביום ה-AI של טסלה. צילום מסך מיוטיוב

"אני חושב שבעצם עבודה פיזית בעתיד תהיה בחירה", הסביר מאסק את ההיגיון שמאחורי הפיתוח לקהל שומעיו והדגיש שמי שבכל זאת יחפוץ בעבודה הפיזית יוכל לעשות אותה.

ה-בוט של טסלה – שלפי מנכ"לה יעשה את הופעת הבכורה שלו כבר "בשנה הבאה", אך יש לזכור כי מאסק לא ידוע כמדייק בלוחות הזמנים שהוא מספק – ימנף לפי התכניות את הניסיון שהחברה צברה בעת פיתוח מכונות אוטומטיות.

החומרה והתוכנה שלו יקושרו גם לפיתוחים של מערכת הטייס האוטומטי לסיוע בנהיגה, שטסלה מספקת במכוניותיה החדשניות. דיווחים אחרונים על המנגנון וחקירה פדרלית של ביצועיו, משום תאונות דרכים בהן היו מעורבות המכוניות שהסיע, הציפו באחרונה שלל דאגות, כמו גם חששות מביצועי הדור הבא, מערכת הנהיגה האוטונומית המלאה, FSD, שהחברה מפתחת ושעתידה להגיע לציבור בעלי מכוניות הטסלה ממש בקרוב.

אך אם לחזור לרובוטים שטסלה מתיימרת לייצר – ובתקווה שהחברה תצליח להפיק שלל מסקנות מחכימות ממוצריה הקיימים (והמצליחים) ולהגיע לתוצר באיכות גבוהה איתם – אלו נועדו להתמודד עם "משימות לא בטוחות, שחוזרות על עצמן, או משעממות", כך נכתב באתר האינטרנט של טסלה. עוד צוין באתר כי בכדי לנסות ולהניע את הפרויקט, החברה מחפשת כעת "מהנדסי מכונות, חשמל, בקרה ותוכנה שיעזרו לנו למנף את מומחיות ה-AI שלנו מעבר לצי הרכב שלנו".

הרובוט כפי שהודגם ביום ה-AI של טסלה. צילום מסך מיוטיוב

הרובוט כפי שהודגם ביום ה-AI של טסלה. צילום מסך מיוטיוב

איך יראה הבוט של ענקית המכוניות החשמליות ולמה הוא נועד?

"אנחנו גם טובים עם חיישנים וסוללות, וכנראה שיהיה לנו אבטיפוס בשנה הבאה, שנראה כך", אמר מאסק והציג לקהל שחקן בחליפה שנועד להיראות כמו הרובוט האנושי של טסלה.

ככלל, הרובוט המתוכנן נועד לתמוך בבני האדם, לעזור להם בעבודות התובעניות ביותר, ולא להחליף אותם לחלוטין. ואולם לדברי מאסק, הרובוט, (שרובוטים מסוגו מכונים גם הומנואידים) כשהוא טעון במלואו יוכל גם לעשות דברים כמו ללכת לחנות ולקנות מצרכים, וכדומה. מדבריו של מאסק אפשר היה להבין כי יהיה אפשר בהחלט להשתמש בבוטים של טסלה למטלות הבית, אך ייעודם הספציפי, אם קיים כזה, לא נחשף.

וכיצד יראה הבוט החדש? ובכן, הוא יתנשא לגובה של כ-1.7 מטרים, יהיו לו פנים שהן למעשה מסך, ומשקלו יהיה כ-57 ק"ג. מאסק אמר כי הרובוט יכול לנוע במהירות של כשמונה קילומטרים לשעה ויכול לשאת כמה עשרות קילוגרמים.

נזכיר כי בעבר הרחוק יותר, בשנת 2017, התנבא מאסק בנוגע לעתיד יחסי בני האדם עם הבינה המלאכותית, זו המגבה את פעולת הרובוטים. מאסק אמר אז כי "ה-AI תביא לפריצת מלחמת העולם השלישית". הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו את חששו שמירוץ החימוש בבינה מלאכותית, והחיפוש אחרי עליונות טכנולוגית בתחום, עלולים להצית בסופו של דבר את המלחמה הגלובלית. אולם כעת, לפחות כך אפשר להאמין, הרי מדובר רק ברובוט עוזר בית ולא ברובוט מסוכן. ימים יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים