אברא: זינוק של פי 20 בהכנסות ומעבר לרווח נקי במחצית הראשונה של השנה

החברה הציגה ברבעון השני קפיצה של פי 13 בהכנסות לצד צניחה של כמעט 90% ברווחיות

שי אוזון, מנכל אברא.

חברת ה-IT אברא, שהיא גלגולה הנוכחי של יצרנית תוכנת התרגום בבילון, סיימה את הרבעון השני של השנה עם עלייה חדה בהכנסות וירידה חדה ברווח הנקי. לעומת זאת, במחצית הראשונה של השנה, שגם בה רשמה החברה גידול ניכר בהכנסות, היא הציגה מעבר לרווח נקי.

מהדו"חות הכספיים שאברא פרסמה היום (ה') עולה כי ההכנסות שלה זינקו בששת החודשים הראשונים של 2021 פי 20.1 ל-74.3 מיליון שקלים, הרווח התפעולי הסתכם ב-9.8 מיליון לעומת הפסד של 2.8 מיליון במחצית הראשונה של 2020 והרווח הנקי עמד על 12.5 מיליון בהשוואה להפסד של 15.75 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך הרבעון ההכנסות גדלו פי 13 ל-44.8 מיליון שקלים והרווח צנח ב-88.6% ל-342 אלף. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא גידול של כמעט פי שישה בחבות המס.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות רשמו קפיצה של פי 9.5 ל-11.5 מיליון שקלים, הרווח הגולמי עלה פי 13.4 ל-33.3 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 74.29%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו פי 8.42 ל-32 מיליון שקלים והחברה עברה לרווח תפעולי של 1.25 מיליון שקלים לעומת הפסד תפעולי של 1.57 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.

רכישות והנפקת זכויות

אברא הודיעה במהלך הרבעון השני על רכישת השליטה בשלוש חברות: בניו וויי תמורת כ-56 מיליון שקלים, בהירולו תמורת 31 מיליון ובענאגל, שעל השליטה עליה היא שילמה 12 מיליון שקלים. ניו וויי עוסקת באפיון, הקמה והטמעה של סביבת ענן ארגונית על גבי Azure של מיקרוסופט, והיא פועלת בישראל ובארצות הברית. הירולו מפתחת טכנולוגיות דיגיטל לארגונים מכל הגדלים, מסייעת לארגונים בטרנספורמציה דיגיטלית ומספקת מגוון פתרונות – משלב התכנון, עבור בפיתוח ובעיצוב, ועד לבדיקות התוכנה. ענאגל עוסקת בתשתיות חומרה, הטמעת מערכת פריוריטי, מערכות ליבה ודיגיטל.

בנוסף, במהלך הרבעון השלימה אברא הנפקת זכויות בהיקף של כ-45.5 מיליון שקלים, תוך היענות של כ-99% מבעלי המניות של החברה. בעלת השליטה באברא, קרן אלפא, ניצלה את מלוא זכויותיה ורכשה זכויות נוספות – מה שהביא להגדלת אחזקותיה בחברה לכ-31%.

לדברי שי אוזון, מנכ"ל אברא, "ברבעון השני המשכנו את תנופת ההתפתחות שלנו והגענו לקצב מכירות רבעוני של מעל 60 מיליון שקלים. אנחנו נמצאים במסלול צמיחה מואץ ונהפוך לשחקן מוביל בתחום ה-IT בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים