אברא קונה את Neway – העסקה הכי גדולה מאז שנכנסה לעסקי ה-IT

שווי העסקה: 56 מיליון שקלים ● Neway עוסקת באפיון, הקמה והטמעה של סביבת ענן ארגונית על גבי Azure, ועם רכישתה נכנסת אברא לשוק האמריקני

שי אוזון, מנכ''ל אברא. צילום: ניב קנטור

אברא (לשעבר בבילון) הודיעה היום (ה') כי רכשה את השליטה ב-Neway Technologies תמורת כ-56 מיליון שקלים וכי היא נכנסת לשוק האמריקני. מדובר בעסקת הרכישה של חברה הגדולה ביותר שלה מאז שהפכה לחברת IT.

Neway עוסקת באפיון, הקמה והטמעה של סביבת ענן ארגונית על גבי Azure – פלטפורמת הענן של מיקרוסופט, והיא פועלת בישראל ובארצות הברית. לאחר הרכישה, אברא תחזיק ב-80% ממניות החברה הישראלית וב-70% ממניות החברה האמריקנית.

החברה הנרכשת הוקמה ב-2004 ומעסיקה 40 עובדים בניו-יורק ובישראל. היא מפתחת פתרונות מקצה לקצה המותאמים ללקוחותיה. על רשימת הלקוחות שלה נמנים חברות וארגונים ממגוון רחב של תעשיות – החל מתחום הטכנולוגיה והתקשורת וכלה במוסדות פיננסיים, ממשלתיים וביטחוניים.

אברא החלה את דרכה כבבילון, שפיתחה את תוכנת התרגום, שהייתה פופולרית בראשית שנות ה-2000, ולאחר מכן עסקה בפרסום ושיווק באינטרנט. לאחר שההכנסות שלה מהתחום ירדו בחדות השליטה בה נמכרה ב-2019 לקרן אלפא והיא הפכה לחברת IT. בינואר אשתקד מונו שי אוזון למנכ"ל החברה ואריק פינטו ליו"ר. אוזון שימש כמנכ"ל וואן עד 2018 ופינטו היה מנכ"ל בנק הפועלים.

מאז ביצעה אברא כמה רכישות: בין היתר, לפני כשנה היא קנתה את החברה הוותיקה אורנטק, שעוסקת במתן ייעוץ ובהטמעת מערכות מידע בתחום ניהול הפרויקטים, כמו גם באבטחת מידע, ואת ITmyWay, שמטמיעה את מערכת ניהול הלקוחות של סיילספורס. השווי של שתי הרכישות עמד על 5.5 מיליון שקלים. בספטמבר האחרון אברא רכשה את השליטה בפרודוור ישראל בתמורה ל-16 מיליון שקלים. קניית NeWay היא, כאמור, עסקת הרכישה הגדולה ביותר של חברה שהיא ביצעה.

התכנון: התרחבות נוספת בשוק האמריקני

אוזון אמר כי "רכישת NeWay מצטרפת לרכישות שביצענו עד כה ומהווה כניסה לתחום מתן השירותים בעולם תשתיות הענן. בנוסף, רכישת חברה בארצות הברית מאפשרת לנו דריסת רגל בשוק האמריקני". הוא ציין כי "אנחנו מתכננים להרחיב את הפעילות בארצות הברית גם לפעילויות נוספות שיש לנו בישראל, ביניהן סיילספורס, Dynamics 365, ווב ודיגיטל".

לצד הודעת הרכישה פרסמה אברא תוצאות כספיות חלקיות לרבעון הראשון של 2021: הכנסות החברה עמדו על 30 מיליון שקלים, הרווח התפעולי על 8.5 מיליון והרווח הנקי הסתכם ב-12 מיליון. אוזון אמר כי התוצאות "מראות את הפירות הראשונים של האסטרטגיה שלנו, ומאחדות בפעם הראשונה את תוצאות חמש החברות שנרכשו על ידנו עד כה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים