AWS גברה על מיקרוסופט וזכתה בחוזה של ה-NSA בשווי 10 מיליארד דולר

בניגוד למכרז JEDI, בעל השווי הדומה, שבו גברה מיקרוסופט על AWS, הפעם הגיע תורה של חברת הענן של אמזון לזכות ● הפרטים שפורסמו אודות המכרז מעטים, פרט לעובדה שה-NSA מעוניינת להעביר את מאגר הנתונים שלה לענן ● מעניין האם גם הפעם תוצאות המכרז יבוטלו

עוד סכסוך בין מיקרוסופט ל-AWS - הפעם בעקבות מכרז של ה-NSA. מקור: BigStock

בעוד שמיקרוסופט מלקקת את הפצעים אחרי שהפנטגון הודיע סופית בחודש עבר על ביטול פרויקט JEDI, שבו היא זכתה באוקטובר 2019, ו-AWS מלקקת את אצבעותיה בזמן שהשתיים עומדות להתחרות ראש בראש במכרז חדש על הפרויקט, מעבר לפינה מתגלע עוד סכסוך ביניהן, גם הוא בשווי של כ-10 מיליארד דולר. גם הפעם מדובר בענן ביטחוני וגם בו מעורבות שתי החברות – רק שהתוצאות הפוכות.

מתברר שמאחורי הקלעים, ובסודיות מה, זכתה AWS בחוזה של ה-NSA בשווי של 10 מיליארד דולר – אותו השווי של פרויקט ה-JEDI, שעליו אחראי הפנטגון. לפי דיווח של האתר Nextgov, שם הפרויקט הפעם הוא WildandStormy, והפרטים עליו מעטים בגלל מעטה סודיות. מה שידוע הוא שב-NSA רוצים להעביר את מאגר הנתונים המסווג שלהם אל הענן, ולצד AWS התחרתה עליו גם מיקרוסופט (ואולי גם חברות אחרות) – והפסידה.

מיקרוסופט הגישה מחאה; התשובה – בעוד יותר מחודשיים

המידע המועט פורסם לאור מחאה רשמית שהגישה מיקרוסופט לאחר שהתברר לה כי הפסידה במכרז, ובעקבותיה אישרה NSA את הפרטים הכלליים: "NSA העניקה באחרונה חוזה לשירותי מחשוב ענן לתמיכה בסוכנות. המציע שלא הצליח הגיש מחאה למשרד האחריות הממשלתי. הסוכנות תגיב למחאה בהתאם לתקנות פדרליות מתאימות".

דובר מטעם מיקרוסופט מסר כי "על בסיס ההחלטה אנחנו מגישים מחאה מנהלית באמצעות משרד האחריות הממשלתי. אנחנו מממשים את זכויותינו החוקיות ונעשה זאת בזהירות ובאחריות".

התשובה של ה-NSA למיקרוסופט, בין אם היא תהיה זו או אחרת, לא תגיע כל כך מהר. הוועדה שתדון במחאה של הענקית מרדמונד לא תשיב לפני ה-29 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים