אינטל: המחסור בשוק השבבים יימשך "בשנה-שנתיים הקרובות"

פט גלסינגר, מנכ"ל ענקית השבבים, אמנם צופה שהמחסור ירד במחצית השנייה של השנה, אבל ייקח לתעשייה עד 2023 להדביק את הפער בין ההיצע לביקוש של הלקוחות למכשירים שמבוססים על שבבים אלה

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

המחסור בשוק השבבים, שמורגש היטב בתקופה האחרונה, לא צפוי להסתיים בקרוב, ומנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אף מזהיר שייתכן שהוא יימשך עד 2023. זאת, על רקע הגידול ההולך וגובר בביקוש למכשירים שמתבססים על שבבים אלה.

המשבר, שהיו שחזו שהוא כבר יעבור, עם הדעיכה של הקורונה (מגמה שמאז התהפכה בחלק מהמדינות), השפיע על תוצאות הרבעון השני של חברות גדולות, בהן אינטל עצמה. החברה הציגה בתוצאות שאותן היא פרסמה בסוף השבוע האחרון ירידה של כ-0.5% בהכנסות ושל קרוב ל-1% ברווח הנקי. גם הרווח התפעולי פחת – ב-2.65%.

גלסינגר אמר בשיחה עם משקיעים ואנליסטים, שנערכה בעקבות פרסום התוצאות ושתוכנה פורסם באתר Seeking Alpha, כי "בעוד שאני צופה שהמחסור ירד במחצית השנייה של השנה, ייקח לתעשייה עוד שנה או שנתיים כדי להדביק את הפער אל מול הביקוש". ג'ורג' דייויס, סמנכ"ל הכספים וסגן נשיא בחברה, ציין כי "אנחנו נמצאים בסביבה שלא מספקת את הביקושים של הלקוחות".

מנכ"ל אינטל דיבר בשיחה גם על אסטרטגיית IDM 2.0 של החברה, שאותה הוא הציג בחודש מרץ האחרון ושמשלבת בין ייצור עצמי לייצור על ידי צד שלישי. לצורך כך, החברה השקיעה 20 מיליארד דולר בהקמת מפעלי ייצור בארצות הברית. אתמול חשפה החברה שקוואלקום תהיה הלקוחה הראשונה שעבורה היא תייצר מעבדים בתהליך הייצור Intel 20A. במקביל, היא הודיעה ש-AWS תהיה הלקוחה הראשונה שתשתמש בפתרונות האריזה החדשניים שלה, עם הדור השני של טכנולוגיית Foveros.

יש לציין שבכנס שנערך על ידי ערוץ CNBC בחודש שעבר חזה גלסינגר עתיד ורוד לתעשיית השבבים ולחברה שבראשה הוא עומד, לאחר סיום המחסור. "במבט קדימה", הוא ציין אז, "אינטל צופה שלפניה 10 שנים טובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים