פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, צופה עתיד ורוד לתעשיית השבבים

גלסינגר: "אנו מאמינים שהשוק, העולם, נמצא בתקופת התרחבות, אני צופה שלפנינו 10 שנים טובות, כי העולם נהיה יותר דיגיטלי, וכל מה שדיגיטלי זקוק למוליכים למחצה"

פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל. צילום: ג'ק מורטון

"במבט קדימה, אינטל (Intel) צופה שלפניה 10 שנים טובות", כך אמר מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, בכנס שערכה חברת החדשות CNBC השבוע, והתייחס להשקעה הגדולה של 20 מיליארד דולר שמבצעת החברה לבניית מפעלי ייצור חדשים בארצות הברית.

"אנו מאמינים שהשוק, העולם, נמצא בתקופת התרחבות", אמר גלסינגר בפאנל שבו השתתף. "אני צופה שלפנינו 10 שנים טובות, כי העולם נהיה יותר דיגיטלי, וכל מה שדיגיטלי זקוק למוליכים למחצה".

גלסינגר גם רמז שאינטל מתכוונת להכריז עוד לפני סוף השנה הנוכחית על הקמת מפעל נוסף, והוא אף השתמש בביטוי מגה מפעל, אם כי טרם הוחלט האם המפעל ייבנה בארצות הברית או באירופה. כזכור, לפני ביקורו בישראל עבר גלסינגר באירופה כדי לדון עם אנשי האיחדו האירופאי על האפשרות שיסבסדו הקמת מפעל.

ההשקעה הנוכחית של אינטל מגיעה בתקופה שבה שוק השבבים חווה חוסרים גדולים מאוד, אבל לדבריו, הצפייה היא שאינטל תעסיק את מפעלי הייצור שלה היטב גם אחרי שהחוסרים ייעלמו, וזאת מכיוון שהיא מציעה את עצמה כספקית ייצור במיקור חוץ עבור חברות שבבים שאינן מצוידות במפעל משל עצמן.

לצידו של גליסנגר בפאנל ישב גם מנכ"ל קוואלקום (Qualcomm), כריסטיאנו אמון, שכזכור נכנס לתפקידו לאחרונה. למרות שמדובר בשתי חברות יריבות, אמון אמר ששתיהן יכולות לשתף פעולה בתחומים שאינם חופפים. גלסינגר הסכים עמו ואמר: "אנחנו מובילי המחשוב ללא עוררין, וקוולאקום מובילי תחום התקשורת ללא עוררין. המחשוב פוגש את התקשורת. ונכון, יש הרבה תרחישי שימוש חדשים".

קוולאקום עצמה היא חברה שמייצרת את מעבדיה במפעלים של חברות אחרות, TSMC בעיקר. עם זאת, גם בגלל העובדה שהממשל האמריקני הכריז על תוכנית לממן ב-52 מיליארד דולרים את תעשיית השבבים בארצות הברית לצורך קיצור נתיבי אספקה, הוא לא שולל שימוש במפעלים של אינטל.

"יש הרבה הזדמנויות לחברות לשתף פעולה. אנחנו מסתכלים על אינטל וקוואלקום כעל חברות טכנולוגיה אמיתיות בארצות הברית, ואנחנו עושים הרבה מאוד מחקר מתקדם ויסודי כדי לדחוף את הענף קדימה", אמר אמון.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים