כבר לא: התפוצצה עסקת הרכישה של ברודקום את סאס

עסקת הרכישה אמורה הייתה להסתיים בשבועות הקרובים, אלא שאתמול (ג') דווח שד"ר ג'ים גודנייט, מייסד ומנכ"ל ענקית ה-BI, העביר הודעה לכלל העובדים ובה כתב כי "אנחנו לא עומדים למכירה"

העסקה נכשלה. ברודקום. מקור: BigStock

סאס לא משתוקקת, למרות ואחרי הכול, להיות חלק מתאגיד השבבים הענק ברודקום.

השבוע דווח כי ברודקום נמצאת במגעים לרכישת סאס, תמורת מחיר שטרם נסגר ושעומד על בין 15 ל-20 מיליארד דולר. אתמול (ג') הודיעה סאס כי היא "איננה עומדת למכירה". לפי הוול-סטריט ז'ורנל, שהיה הראשון לדווח על הרכישה הפוטנציאלית, סאס "סיימה את השיחות" בנושא. דובר סאס מסר כי ד"ר ג'ים גודנייט, מייסד ומנכ"ל ענקית ה-BI, העביר הודעה לכלל העובדים ובה כתב כי "אנחנו לא עומדים למכירה". לפי הדובר, "סאס נותרה ממוקדת בקידום החדשנות לשירות לקוחותיה".

ד"ר ג'ים גודנייט, ממייסדי ומנכ"ל סאס. צילום: קירסטן המסטרה, מתוך ויקיפדיה

ד"ר ג'ים גודנייט, ממייסדי ומנכ"ל סאס. צילום: קירסטן המסטרה, מתוך ויקיפדיה

עסקת הרכישה הייתה אמורה להסתיים בשבועות הקרובים, כך דווח, אלא שכאמור, מייסדי סאס, ד"ר גודנייט וג'ון סאל, שינו את דעתם והחליטו שלא למכור את החברה.

ברודקום לא הגיבה לדיווח על ביטול העסקה.

מסע הרכישות שמבצעת ברודקום

ענקית ה-BI מצפון קרוליינה היא חברת התוכנה הגדולה בעולם שנמצאת בבעלות פרטית. היא הוקמה ב-1976, מעסיקה יותר מ-13 אלף עובדים במדינות שונות והכנסותיה מוערכות בשלושה מיליארד דולר. היא מיוצגת בארץ על ידי מיה אנליטיקס. סאס מתחרה בעולם ה-BI מול סאפ, אורקל, יבמ ומיקרוסופט. יש לה יותר מ-80 אלף לקוחות, מכלל מגזרי התעשייה, כשהמגזרים המובילים הם בנקאות ובריאות.

ענקית השבבים ברודקום מוערכת בכ-200 מיליארד דולר. בשנים האחרונות היא נמצאת במסע רכישות שמטרתו להפוך אותה לשחקן מוביל בשוק התוכנות העסקיות. בינואר 2020, חצי שנה בדיוק לאחר שרכשה את עסקי האבטחה הארגונית של סימנטק תמורת סכום של 10.7 מיליארד דולר במזומן, וכחודשיים לאחר השלמת העסקה, ברודקום מכרה את יחידת שירותי האבטחה של סימנטק לאקסנצ'ר תמורת סכום שלא פורסם. החברה לא הסבירה מדוע החליטה להיפטר מיחידת שירותי האבטחה של סימנטק לאחר חודשים ספורים בלבד. כך או כך, הרכישה שלה את ענקית האבטחה הרימה לא מעט גבות בענף, משתי סיבות: מה ליצרנית שבבים ולאבטחת מידע? ומדוע היא שילמה מחיר כה גבוה? כך, לאחר הרכישה אמר אריק פאריזו, אנליסט בכיר באובום, כי "המורשת של ברודקום היא בתחום החומרה, לא התוכנה, והיא מעולם לא עשתה מאמץ רב לשילוב מוצרי התוכנה שהיא רכשה". הוא העריך שברודקום ראתה בסימנטק מקור לתזרים הכנסות, ואמר שלא נראה לו שיש לה חזון, או מפת דרכים, לאופן שבו עסקי סימנטק יתאימו לאלה שלה.

פורסטר ציינה אז כי ההיסטוריה של ספקי חומרה שרוכשים ספקי תוכנות אבטחה אינה מוצלחת. האנליסטים של החברה הזכירו שאינטל קנתה את מק'אפי ב-2010 ומכרה אותה ב-2016, לאחר שהנרכשת איבדה שלושה מיליארד דולר משוויה.

ברודקום נעה לעבר עולמות התוכנה לאחר שב-2018 עצר ממשל טראמפ את הצעתה לרכוש את היריבה שלה, קוואלקום. העצירה באה לאחר שה-FTC – ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית – בחנה את הטקטיקה של ברודקום סביב מכירות המעבדים שלה.

במחצית יולי 2018 הודיעה יצרנית השבבים כי היא קונה את CA Technologies, המתמחה בפיתוח תוכנות ארגוניות, כולל למערכות מיינפריים, בעסקת מזומן של 18.9 מיליארד דולר. בנובמבר 2016 היא קנתה את ברוקייד שפועלת בעולמות הרישות והאחסון, ושילמה תמורתה 5.5 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים