טים ברנרס-לי מכר את קוד המקור של הרשת כ-NFT תמורת 5.4 מ' דולר

סר טים ברנרס-לי, שנודע כממציא האינטרנט, מכר את קוד המקור ל-World Wide Web שכתב בתחילת שנות ה-90' של המאה קודמת ● ברנרס-לי: "אני מוכר תמונה שמציגה כיצד היה נראה הקוד אילו היה תלוי על קיר וחתום על ידי"

סר טים ברנרס-לי, ממציא האינטרנט. צילום: עיבוד תמונות מ: BigStock

כשבועיים לאחר שסר טים ברנרס-לי, שנודע כממציא האינטרנט, העמיד למכירה פומבית את קוד המקור לרשת האינטרנט, נמכר הקוד בשבוע שעבר כ-NFT על ידי בית המכירות סות'בי'ס במכירה פומבית מקוונת תמורת 5.4 מיליון דולר – לקונה אנונימי.

נכס ה-NFT שנמכר מוגן בטכנולוגיית בלוקצ'יין, המאמתת את מקוריותו כאחד ויחיד וככזה שנוצר על ידי ברנרס-לי בעצמו.

"הסמליות, ההיסטוריה והעובדה שהם מגיעים מהיוצר עצמו הם שעושים את הנכסים האלה לבעלי ערך, ואנשים רבים אוספים דברים בדיוק מהסיבות האלה", נמסר מבית המכירות.

החבילה הדיגיטלית שקיבל הרוכש כללה את קוד המקור, הכולל 9,555 שורות קוד, שנכתבו בין השנים 1990-1991, ובנוסף מכתב אישי מברנרס-לי, שבו הוא מספר על המצאתו, כמה מסמכי HTML מקוריים, פוסטר דיגיטלי עם אלפי שורות הקוד וסרטון בן 30 דקות של תיעוד הקלדת הקוד.

המכתב שכתב ברנרס לי מתחיל כך: "מאחר שאנשים מעריכים ספרים בחתימת המחברים, יש לנו כעת טכנולוגיית NFT, וחשבתי שזה יכול להיות נחמד ליצור העתק בחתימת ידי של הקוד המקורי של דפדפן הווב הראשון".

בעקבות ביקורת שהוטחה בו, הטוענת  כי תהליך היצירה והמכירה הוא מזהם במיוחד, הגיב ברנרס-לי ואמר בראיון לגרדיאן, כי הוא משווה את ה-NFT לספר בחתימת ידו של המחבר. "זה מתיישב לחלוטין עם ערכי הרשת. אני לא מוכר את קוד המקור. אני מוכר תמונה שמציגה כיצד היה נראה הקוד אילו היה תלוי על קיר וחתום על ידי".

נכסי ה-NFT הפכו פופולריים בשנה האחרונה. בחודש מרץ האחרון מייק וינקלמן, הידוע בכינוי ביפל, עשה היסטוריה כשמכר עבודת אמנות דיגיטלית לחלוטין שלו כ-NFT בסכום עתק של 69 מיליון דולר. היצירה נמכרה בפורמט JPG ואפילו לא במתכונת הארד-קופי. ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר, מכר את הציוץ הראשון שלו כנכס NFT תמורת 2.9 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים