סר טים ברנרס-לי מציע את קוד המקור של ה-WWW למכירה פומבית כ-NFT

מדען המחשב האנגלי, שנודע כממציא האינטרנט, קופץ על טרנד ה-NFT - שהוא נכס דיגיטלי ייחודי - עם הצעה מפתה למעריצים ואספנים לאמץ לחיקם את הקוד המקורי שלו, שיירשם כבלוקצ'יין בבעלותם ● מעוניינים? המחיר ההתחלתי - 1,000 דולר

סר טים ברנרס-לי, ממציא האינטרנט. צילום: עיבוד תמונות מ: BigStock

סר טים ברנרס-לי שנודע כממציא האינטרנט, ה-World Wide Web, מעמיד את קוד המקור לרשת העולמית, שאותו כתב בשנת 1989, למכירה פומבית כ-NFT, כך נמסר מבית המכירות סותבי'ס אתמול (ג').

המכירה תכלול את "קבצי הקוד המקוריים וחותמת הזמן שבו נכתבו על ידי ברנרס-לי; הדמיה מונפשת של הקוד; 'פוסטר' דיגיטלי של הקוד המלא שנוצר על ידו; ומכתב שנכתב על ידו ומשקף את הקוד היום", בישרה סותבי'ס בציוץ בטוויטר.

ה-NFT זכה לשם This Changed Everything שפירושו "זה שינה את הכל" ויימכר במכירה הפומבית העצמאית, שההכנסות ממנה ישקעו ביוזמות בהן תומכים ברנרס-לי ואשתו, רוזמרי לית'.

הקבצים שה-NFT ישויך אליהם מכילים כ-9,500 שורות קוד, כולל יישומים של שלוש השפות והפרוטוקולים שהמציא ברנרס-לי, ושנותרו בסיסיים באינטרנט כיום: HTML, HTTP ו-URL.

קוד המקור ל-WWW. צילום מסך

קוד המקור ל-WWW. צילום מסך

המכירה הפומבית אמורה להיפתח להצעות בין התאריכים 23-30 ביוני, ותובל על ידי מובילת תחום המדע והתרבות הפופולרית של סותבי'ס, קסנדרה האטון. הצעות הרכישה יתחילו מ-1,000 דולר, וסותבי'ס לא ציינה סכום משוער למכירה.

ברנרס-לי, מדען המחשב האנגלי המפורסם, טען בעניין המכירה כי המצאת ה-WWW היא "ציון הדרך הרגעי ביותר שיימכר אי פעם". מארגנת המכירות הפומביות המפורסמת סותבי'ס ציינה באתר האינטרנט שלה כי ה"מוצר" או ה"יצירה" של ברנרס-לי נותנים לאנשים את האפשרות "להסתכל בעצמות החשופות של האדריכלות של יצירת האינטרנט".

"לפני שלושה עשורים יצרתי משהו, שבעזרת מספר עצום של משתפי פעולה ברחבי העולם, היה כלי רב עוצמה לאנושות", אמר ברנרס-לי. "אמנם אני לא מנבא תחזיות לגבי העתיד, אבל אני מאוד מקווה שהשימוש בו, הידע והפוטנציאל שלו יישארו פתוחים וזמינים לכולנו להמשיך לחדש, ליצור וליזום את המהפך הטכנולוגי הבא, שאנחנו עדיין לא יכולים לדמיין", הבהיר המדען.

נכס דיגיטלי ייחודי. NFT. צילום אילוסטרציה: BigStock

נכס דיגיטלי ייחודי. NFT. צילום אילוסטרציה: BigStock

NFT – בועה מנופחת או אמצעי אספנות חדשני ומופלא? 

NFTs – בין אם הם יצירות אמנות או פריט דיגיטלי חסר נוכחות פיזית – הפכו לטרנד חזק במיוחד בשנה האחרונה ומתאימים במיוחד לצורך העברת הבעלות על זוג זה של רכישות. לפי הממציא  המיתולוגי, הם פשוט מהווים את "הדרך האידיאלית לארוז את המקורות שמאחורי האינטרנט".

בשל הטכנולוגיה הבסיסית שמאחורי NFT – שיש לה, כמו לכרייתו מטבעות קריפטו, טביעת רגל אקולוגית משמעותית, הפיכתו לדרך מועדפת לצורך אספנות דיגיטלית גם שנויה במחלוקת. בנוסף יש המוטרדים מכך שפריטי ה-NFT נמכרים בסכומי עתק לא פרופורציוניים, במיוחד אחרי שמייק וינקלמן – אמן דיגיטלי מקורי וכן יוצר בתחום הקולנוע, הידוע בכינוי ביפל (Beeple) – עשה במרץ האחרון היסטוריה כשמכר עבודת אמנות דיגיטלית לחלוטין שלו כ-NFT, בסכום עתק של 69 מיליון דולר. היצירה נמכרה בפורמט JPG ואפילו לא במתכונת הארד-קופי. את המכירה ארגן והפיק בית המכירות הפומביות כריסטי'ס.

השבוע הודיעה תאילנד כי היא מחילה איסור על סחר באמצעות NFT במדינה, אבל עם זאת ניכר כי תופעת ה-NFT דווקא הולכת ותופסת תאוצה ולא להיפך

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים