מסע לגיוס 20 מ' שקלים להקמת בית המצוינות הלאומי בראשל"צ

המבנה יוקם במערב העיר, בשטח שהעירייה תקצה ● יוזם ומוביל המיזם הוא ד"ר אברהם חולי, לשעבר סמנכ"ל בכיר במוטורולה

ד"ר אברהם חולי, יו"ר האיגוד הישראלי לאיכות ויוזם הקמת בית המצוינות הלאומי

עמותת בית המצוינות הלאומי בראשותו של ד"ר אברהם חולי, לשעבר סמנכל איכות ושביעות רצון לקוחת במוטורולה, החלה במסע לגיוס  20 מיליון שקלים להקמת בית המצוינות הלאומי, שיוקם בראשון לציון.

יעדי הגיוס הם חברות מובילות במשק, יזמי ומנהלי חברות היי-טק וגופים שונים, שנושא האיכות הוא חלק מפעילות הליבה שלהם. הרעיון והובלת היוזמה הם של ד"ר אברהם חולי, שמוביל במשך שנים את קידום המודעות לנושא איכות ושירות. חולי גם עמד בראש האיגוד הישראלי לאיכות ושביעות רצון לקוחות.

ד"ר חולי רתם למיזם את עיריית ראשון לציון, שתקצה לטובת הפרויקט 20 מיליון שקלים כנגד גיוס תרומות בסכום דומה.

המבנה – בשטח של 1,650 מ"ר, יהיה בתכנון אדריכלי ייחודי, ספירלי, וישמש מרכז לביקורים, כנסים ותצוגות, המדגישות את המצוינות בחברה הישראלית. יעד הגיוס הוא 20 מיליון שקלים, כנגד תרומה בהיקף זהה של עיריית ראשון לציון.

לצורך הגשמת החלום והחזון של ד"ר חולי הוקמה עמותה הנושאת את השם בית המצוינות הלאומי, שד"ר חולי עומד בראשה.

בית המצוינות הלאומי נועד "לשים דגש על המצוינות כערך כללי בכל תחומי החיים", אומר ד"ר חולי. "הדגש הוא על המצוינות כערך הרלוונטי לכל אדם, ודגש חזק על החיבור בין ערך המצוינות לבין מדינת ישראל". אומר חולי. הבית ישמש מקום מרכזי לפעילות של חברות וארגונים מענף ההיי-טק ומכל מגזרי החברה והמשק, שבו יוכלו לקיים מפגשים ומיזמים לשיפור המצוינות והאיכות בישראל. כמו כן, ישמש הבית כמרכז לביקורים וסיורים של תלמידי בתי ספר, חיילים, סטודנטים וגופים אחרים. זאת, כדי להעלות את המודעות של נושאי המצוינות והאיכות בישראל.

בדברי הסבר לתורמים פוטנציאליים, מציין חולי כי "המבנה יהיה פונקציונלי, וכל חברה תורמת תוכל לנצל את אחד ממספר המרכיבים החווייתיים שיהיו בו, בהתאם לצרכיה ולגובה התרומה שלה".

דוגמת ייחוס לחזון בית המצוינות הלאומי

דוגמת ייחוס לחזון בית המצוינות הלאומי

מרכיבי בית המצוינות יהיו: אזור ייחודי העוסק במצוינות כערך, סדנאות המתמקדות בעקרונות המצוינות ככלי לשיפור אישי במגוון תחומים, מרכז כנסים ארצי ובינלאומי (כולל אודיטוריום), מרכז מחקר אקדמי, חדר כישלונות, חדר מראות, חדר מטרות ועוד.

המבנה יכלול גם שטחים לתצוגות, שיציגו את הישגי המשק והכלכלה בתחום המצוינות, בין היתר, של תעשיית ההיי-טק היצרנית והסטארט-אפ ניישן.

בין היתר, מתוכננים בבית גם מסכי וידיאו שיכללו סיפורים על אנשים ועל גופים הפועלים לעידוד המצוינות והאיכות ולהעצמה במגוון תחומים. במקביל, יקיים בית המצוינות פעילות מתמשכת ברשת.

ליאל אבן-זהר, סגנית ראש עיריית ר,אשון לציון ומחזיקת תיק החינוך והתרבות בעיר בירכה את הרעיון ואמרה: "יהיה זה כבוד לראשון לציון ככל שפרויקט לאומי כזה יוקם בה".

ד"ר חולי מאמין, ש-"ככל שהמצוינות הלאומית של מדינה גבוהה יותר כך איכות החיים של תושביה טובים יותר". אמירה זו מבוססת על תפיסת העולם שלו בנושאי מצוינות ובנושאי איכות, "והיא משפיעה על כל החברה הישראלית. ולכן, יש מקום לייצוג נכבד של חברות בענף במיזם חשוב זה", אומר ד"ר חולי.

לפרטים: עמותת בית המצוינות  הלאומי.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צלילה והדסה באו

    רעיון מעולה!!! מרגש ביותר וחשוב ביותר. אנחנו מאחלות לאברהם בהצלחה ענקית.

  2. סופר תקוה

    דעתי שזה רעיון ענק ואני מקווה שיושרש בעיקר בתלמידי ביה"ס.

אירועים קרובים