40 אלף איש חתמו על עצומה: לא לאפשר לג'ף בזוס לשוב מהחלל

האיש העשיר בתבל, שהביא אלינו את הענקית אמזון, עומד לעלות ביולי על רקטה של בלו אוריג'ין - חברה בבעלותו ● יחד איתו יטוסו גם אחיו, מארק, ונוסע ששילם 28 מיליון ד' בעבור מקום בחללית, אבל יש מי שמריץ עצומה היתולית-משהו סביב המסע המוזר

טס לחלל. ג'ף בזוס. צילום ואיור מעובדים. מקור: BigStock

ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון (Amazon) והאיש העשיר בעולם כיום, הודיע בתחילת החודש כי הוא עומד לטוס לחלל ביולי הקרוב. כעת, עצומה שנחתמה על ידי כמעט 40 אלף איש, מבקשת שכניסתו בחזרה אל כדור הארץ תיאסר. מדובר, כמובן, בעצומה היתולית-משהו, ועם זאת לא בטוח שבזוס, התופס עצמו ברצינות רבה, צוחק בעקבותיה.

את העצומה, שהושקה לפני כשבועיים, פתח גולש המכונה Ric G באתר change.org. בינתיים (ונכון למועד כתיבת שורות אלו) חתמו עליה כבר 39,410 בני אדם, כשמספר החותמים נמצא בצמיחה מתמדת. בתיאור הסיבה ליוזמה צוין כי "מיליארדרים לא צריכים להתקיים… עלי אדמות או בחלל, אך אם יחליטו על האחרון – הם צריכים להישאר שם".

ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: מתוך ויקיפדיה

נדרש גם לאכול את מונה ליזה? ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: מתוך ויקיפדיה

מסע הקסם המסתורי

בזוס מצרף לטיסה את אחיו מארק וכן אדם אנונימי, ששילם 28 מיליון דולר במכירה פומבית על מקום מושב בטיסת החלל הצוותית הראשונה של חברת הרקטות שבבעלות בזוס, בלו אוריג'ין (Blue Origin).

החללית שעליה עתיד לעלות בזוס, ששמה ניו שפרד (New Shepard) אמורה להמריא ולצאת מהאטמוספירה של כדור הארץ ב-20 ביולי – יום השנה לנחיתה של החללית 'אפולו 11' על הירח, בשנת 1969. היזם הנמרץ וחבריו למסע המשונה יישהו בחלל רק במשך דקות ספורות, כשהרקטה שיהיו על סיפונה תעבור את 'קו קרמן' – קו דמיוני הפרוס בגובה 100 קילומטרים מעל פני הים. הטיסה כולה צפויה להימשך כ-11 דקות, ורק חלק קטן מהזמן הזה תהיה החללית הלכה למעשה בשטח המוגדר כחלל החיצון.

בתחילה צוין בעצומה השם של מי שהחל אותה, אדם בשם ז'וזה אורטיז, וכן הופיע בה המסר: "ג'ף בזוס הוא למעשה לקס לות'ר (דמות בדיונית של נבל-על הנאבק בסופרמן – ג"פ), המחופש לבעלים כביכול של חנות קמעונאית מקוונת מצליחה במיוחד. עם זאת, הוא למעשה נבל מרושע הנחוש לשלוט על העולם. אנו יודעים זאת כבר שנים". מארגן העצומה אורטיז הוסיף וקרא: "חיתמו על העצומה. שתפו עם החברים ומשפחה. גורלה של האנושות בידכם". אלא שחלקים אלו נמחקו ככל הנראה מהעצומה, שנותרה כמעט נטולת הסברים והבהרות לסיבות העומדות מאחוריה.

יעד העצומה עומד על 50 אלף חתימות – השאלה היא רק מה יקרה כשאלו יאספו.

מעניין לגלות ב-change עצומה נוספת שעניינה המולטי-מיליארדר הדומיננטי, ושהחלה כבר לפני שנתיים בקריאה ש"ג'ף בזוס יקנה את המונה ליזה ואז יאכל אותה". היוזמים במקרה הזה ציינו ש-"איש לא אכל את המונה ליזה ואנחנו מרגישים שג'ף בזוס צריך לנקוט עמדה ולגרום לזה לקרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים