ג'ף בזוס יטוס לחלל – מיד אחרי שיעזוב את מנכ"לות אמזון

המולטי מיליארדר - שבבעלותו מלבד אמזון גם חברה המייצרת חלליות בשם בלו אוריג'ין - יצטרף לטיסה הראשונה שהחברה תשיק אשר תכלול בני אדם והמתוכננת ל-20 ביולי, שבועיים אחרי שיפרוש מתפקידו כמנכ"ל ענקית הקמעונאות אונליין

היזם הטכנולוגיה ג'ף בזוס הודיע ​אתמול (ב') כי הוא עומד לטוס לחלל. לפי המולטי-מיליארדר, הוא יצטרף לטיסה האנושית הראשונה שמפעילה חברת התעופה והחלל שלו, בלו אוריג'ין (Blue Origin).

החללית שעליה עתיד לעלות בזוס אמורה להמריא ולצאת מהאטמוספירה של כדור הארץ ב-20 ביולי – יום השנה לנחיתה של החללית 'אפולו 11' על הירח, בשנת 1969.

האירוע יתרחש שבועיים בדיוק אחרי שבזוס יפרוש מתפקידו כמנכ"ל אמזון (Amazon), אותו הוא ממלא מאז שייסד את החברה ב-5 ביולי 1994, ויעביר אותו לאנדי ג'סי, שכרגע מכהן כמנכ"ל AWS.

"לראות את כדור הארץ מהחלל, זה משנה אותך. זה משנה את היחסים שלך עם הפלנטה הזו, עם האנושות", נשמע בזוס אומר בסרטון שהעלה לאינסטגרם (Instagram) במסגרת פוסט ובו הבשורה המרעישה. האיש העשיר בעולם ציין בקליפ כי רצה להגיע לחלל כבר מאז שהיה בן חמש, וכן עדכן שלא יהיה לבדו על הרקטה, אלא שימריא לחלל ביחד עם חברו הטוב ביותר, אחיו מארק בזוס.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jeff Bezos (@jeffbezos)

הרפתקה משמעותית ו… קצרצרה

לאחר שבזוס הזמין אותו להצטרף סיפר האח, המופיע גם הוא בסרטון, שלרגע לא ציפה שג'ף ירצה לעלות על הטיסה הראשונה, וכשהבין שאחיו עומד לטוס וקיבל ממנו הצעה לחבור אליו, לדבריו, היה "פשוט המום". מארק המשיך וציין כי מדובר ב-"הרפתקה מדהימה, ועוד כהזדמנות לעשות זאת עם החבר הכי טוב שלי, אחי". ג'ף נשמע אומר בסרטון שלא מדובר רק בהרפתקה אלא ש-"זה עניין רציני בשבילי".

אבל למרות החוויה הנדירה הצפויה לטסים, עליה מסכימים האחים בזוס, כדאי להבהיר כי האיש שהביא אל העולם את אמזון לא עומד לבלות בחלל חודשים, לחקור אותו ולהגיע לכוכבים נידחים או לתחנת חלל – היזם הנמרץ ישהה בחלל רק במשך דקות ספורות, כשהרקטה שיהיה על סיפונה תעבור את 'קו קרמן' – קו דמיוני הפרוס בגובה 100 קילומטרים מעל פני הים. הטיסה כולה צפויה להימשך כ-11 דקות, ורק חלק קטן מהזמן הזה תהיה החללית הלכה למעשה בשטח המוגדר כחלל החיצון.

המכירה הפומבית של בלו אוריג'ין. צילום מסך מאתר הבית

המכירה הפומבית של בלו אוריג'ין. צילום מסך מאתר הבית

רוצים לרכוש כרטיס לטיסה?

אל מסע החלל של הבזוסים יצורף גם מי שיוכתר כזוכה במכירה פומבית של כרטיס הטיסה המיוחל, והוא יעלה גם כן לסיפונה של החללית החדשה של בלו אוריג'ין, 'ניו שפרד' (New Shepard) שמה.

במכירה הפומבית, שנמשכת כבר מזה זמן רב, השתתפו עד כה כמעט 6,000 מתעניינים מ-143 מדינות. סכום ההצעה הזוכה ייתרם לקרן של בלו אוריג'ין, המכונה מועדון לעתיד (Club for the Future). הקרן לקחה על עצמה משימה לעודד את בני ובנות הדורות הבאים להמשיך בקריירה בתחומי המדעים, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה (STEM), כדי שיוכלו לעזור לפתח ולהמציא את עתיד החיים בחלל.

המכירה תגיע לסופה ביום ש' הקרוב, כשההצעה הזוכה כרגע היא לרכישת הזכות להצטרף להמראה בעבור 3.5 מיליון דולר. כך שאם יש בכיסכם קצת יותר כסף ובלבכם רצון להגיע לחלל, אפילו רק לדקה – אולי עוד תוכלו לממש את החלום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים