נשים ומחשבים: מיה נאור, INX

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: מיה נאור, סמנכ"לית מוצר ב-INX

מיה נאור, סמנכ"לית מוצר ב-INX. צילום פרטי

שם: "מיה נאור".

תפקיד: "סמנכ"לית מוצר ב-INX, שפועלת בתחום ניירות הערך הדיגיטליים והקימה פלטפורמת מסחר לנכסים דיגיטליים".

ותק בתפקיד: "3.5 שנים".

תפקידים קודמים: "לפני INX הייתי סמנכ"לית מוצר בחברה למסחר באופציות במשך שמונה שנים".

השכלה ושירות צבאי: "שירתתי ב-8200 במפקדה. אחרי זה למדתי באוניברסיטת תל אביב, שם סיימתי תארים ראשונים בבתי הספר למדעי המתמטיקה ולכלכלה".

משפחה: "נשואה לעפר ואימא לשלוש בנות משגעות".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? "אני מניחה שהדרך לשם הייתה סלולה עבורי מגיל צעיר יחסית. גדלתי בבית שבו חשבון היה כיף, לא משהו לפחד ממנו. תמיד העדפתי שיעורי מתמטיקה ופיזיקה על פני ספרות ותנ"ך – רק תנו לי לפתור תרגילים, ולא לשנן ולהגיש עבודות. כשסיימתי ללמוד לא היה מקצוע או תחום מסוים שנמשכתי אליו, אבל אנליזה הרגישה לי טבעי. ואמנם, העבודה הראשונה שלי הייתה בתור אנליסטית – במקרה זה היה בחברת טכנולוגיה. במהלך השנתיים הראשונות שלי שם היו לי עוד ועוד הזדמנויות לקחת על עצמי משימות מעולם המוצר, וכשהגיע הזמן להקים מחלקת מוצר רשמית – הכבוד להוביל אותה ניתן לי".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? "אני חושבת שלנשים יש דילמה הרבה יותר גדולה בין הבית למקום העבודה, ולעתים זה מכשול. יש עדיין ציפייה שהאימא תהיה יותר מעורבת בבית מאשר האבא. כשהפכתי לאימא בפעם הראשונה עברתי תהליך ארוך עד שמצאתי את האיזון הנכון עבורי בין השניים, וזה משהו שצריך להמשיך ולבחון כל הזמן, לראות שאת עדיין שלמה עם ההתנהלות שלך בתור בת זוג, אימא ואשת מקצוע.

רוב מקבלי ההחלטות בחברות השונות הם גברים והרבה פעמים הם מסתכלים על אישה בתור המפרנסת המשנית בבית – מה שנותן להם לגיטימציה להציע לנשים שכר נמוך יותר. זה דורש מנשים להתעקש יותר על תנאים ובמהלך דיוני שכר. בנוסף, אישה עוזבת את מקום העבודה במהלך חופשת לידה – אתגר שגברים לא מתמודדים אתו. כלומר, יש כל מיני דברים מובנים שנשים נאלצות להתמודד איתם בחיים המקצועיים שלהן וגברים לא.

עם זאת, מבחינת העסקה, אני לא חושבת שארגון יעדיף גבר על פני אישה כשמחפשים לאייש משרה. ארגון שמבין עניין מחפש את האדם הנכון ביותר למשימה".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? "אף פעם לא הרגשתי שמשימה מקצועית או קידום נמנעו ממני מאחר שאני אישה. מה שכן, היו פעמים שבהן הרגשתי 'מחוץ לחבר'ה', כי רוב פורום ההנהלה הוא גברי ולא הייתי חלק מהבדיחות או תחומי העניין, אבל זה נושא יותר חברתי. זה לא משהו שהרגשתי שמונע את ההתקדמות שלי או פוגע בביצועים שלי, אולי זה אפילו גרם לי להתרכז בעיקר ולתת בראש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים