הביטקוין עלה בחדות – איך אילון מאסק וטסלה קשורים הפעם?

שווי המטבע הוירטואלי זינק ב-9%, ושב וחצה את רף 39 אלף הדולר ליחידה, אחרי שמנכ"ל ומייסד טסלה צייץ שהחברה עשויה לחזור לקבל את הקריפטו כאמצעי תשלום עבור מכוניותיה הנחשקות, בתנאי שהכרייה תהיה "נקייה" יותר

מתנגד גם הוא למיסוי קריפטו. אילון מאסק חובב הביטקוין. צילום: ויקיפדיה ו-BigStock

אילון מאסק, משגע את משקיעי הקריפטו למניהם וזו עובדה ידועה – הוא מצייץ בטוויטר והם רוכשים או קונים מטבעות וירטואליים, בעיקר את הביטקוין הדוג'קין, בהתאם לתוכן דבריו.

לפני מספר חודשים מאסק, מנכ"ל ומייסד ענקית המכוניות החשמליות, צייץ שטסלה תקבל ביטקוין בעבור כלי הרכב הנחשקים שלה, ושווי המטבע זינק בתוך זמן קצר עד לציון הדרך 65 אלף דולר לאסימון, אליו הגיע באמצע אפריל האחרון.

אחר כך התחרט מאסק, שבישר שטסלה לא תקבל עוד ביטקוין, אחרי שגילה – או לפחות טען שגילה רק באותו זמן – שכריית ביטקוין היא עניין לא אקולוגי שהורס את הסביבה.

מאז, המטבע צנח לכחצי משוויו באפריל.

שווי הביטקוין ביום האחרון, לפי אתר CoinDesk. צילום מסך מהאתר

שווי הביטקוין ביום האחרון, לפי אתר CoinDesk. צילום מסך מהאתר

אתמול (א') בשעות הבוקר עוד דידש הקריפטו בסביבות ה-35,800 דולר, אבל אז זה שוב קרה – מאסק צייץ בערבו של יום שטסלה עשויה לקבל את הביטקוין כתשלום בכל זאת, אם כי בתנאים מסוימים. ההתנייה לא שינתה למשקיעים, שהגיבו והקפיצו את שווי המטבע בכתשעה אחוזים, או אם לתרגם זאת לדולרים: הם הוסיפו בסביבות 3,800 דולר לשוויו בתוך זמן קצרצר, והביאו אותו לגרד מלמטה את השווי 40 אלף.

לפי מאסק, אם יתברר כי נעשה שימוש בנתח מתאים, שמשמעו בכחצי מהאנרגיות הנדרשות לייצור ביטקוין, באנרגיה מתחדשת – עניין שכבר מקודם כיום – הרי ש-טסלה תאפשר שוב עסקאות בביטקוין. 

בנוסף, מאסק עדכן גם אמש כי טסלה מכרה כעשרה אחוז מהאחזקות הביטקוין שלה (לפי דבריה רכשה בפברואר ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר) "כדי לאשר שניתן פשוט להמיר ביטקוין מבלי להזיז את השוק". גם ציוץ זה לא רק שלא פגע במחיר הביטקוין, אלא המשיך וטיפח את מגמת העלייה שרשם הקריפטו הכי מפורסם אתמול, באדיבות היזם הדרום אפריקני התזזיתי.

שווי המטבע הוירטואלי שב וחצה את רף 39 אלף הדולר ליחידה, אחרי שמנכ"ל ומייסד יצרנית כלי הרכב החשמליים צייץ ש-טסלה עשויה לחזור לקבל את הקריפטו כאמצעי תשלום בעבור מכוניותיה הנחשקות, בתנאי שהכרייה תהיה 'נקייה' יותר


מניפולציית שוק שעוברת חלק?

טוענת שמאסק עושה מניפולציות שוק. מגדה ויריצ'קה, מנכ"לית סיגניה. צילום מפרופיל הטוויטר

טוענת שמאסק עושה מניפולציות שוק. מגדה ויריצ'קה, מנכ"לית סיגניה. צילום מפרופיל הטוויטר

מעניין לגלות שמאסק קישר את הציוץ שלו מאתמול אל פוסט של Cointelegraph, שאודותיו ציין המולטי-מיליארדר הדומיננטי כי "זה לא בסדר".

בפוסט צוטט ראיון עם מגדה ויריצ'קה, מנכ"לית סיגניה (Sygnia) – ספקית שירותים פיננסיים – שאמרה כי "מה שראינו עם הביטקוין הוא מניפולציה במחירים שמבצע אדם חזק ומשפיע מאוד".

המנכ"לית תיארה בראיון את התנודות בשוק הביטקוין כ"מניפולציה בשוק על ידי אילון מאסק". לדבריה, אם הדבר היה קורה עם חברה הנסחרת בבורסה, היא הייתה נחקרת על ידי רשות ניירות הערך האמריקנית, ה-SEC, וככל הנראה נענשת בחומרה. אלא ש-ויריצ'קה מסבירה בשיחה כי מאסק, שהעלה את מחיר הביטקוין ביודעין על ידי כתיבת ציוצים שהזכירו כי טסלה קנתה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין לדבריה, מכר חלק גדול מנכסי הקריפטו שברשותו לאחר מכן, כשהביטקוין היא בשיא המחיר שלו, ואיש לא עושה דבר כדי לעצור אותו בשל כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים