מחקר של יבמ: מחצית מהלהט"בים מרגישים מופלים במקומות העבודה

ממחקר של הענק הכחול וארגונים להט"ביים עולה ש-45% מהעובדים הלהט"בים ו-43% מאלה שאינם סבורים כי המעסיקים שלהם מפלים על רקע נטייה מינית

מצעד הגאווה. צילום: BigStock

הגיוון וההכלה של עובדים – כולל להט"בים – הם נושא שחודר אט אט לשוק התעסוקה, ובהיי-טק המילים האלה נכנסו ל-"מילון" של כל ארגון שמכבד את עצמו. אלא שמחקר שערכה יבמ לכבוד חודש הגאווה, שחל בחודש זה, מראה שיש עוד הרבה מה לעשות.

לפי המחקר, שבוצע על ידי הענק הכחול בשיתוף ארגוני הלהט"בים Out & Equal Workplace Advocates ו-Workplace Pride, כמעט מחצית מהעובדים שנסקרו – 45% מאלה הלהט"בים ו-43% מאלה שאינם – סבורים שהמעסיק שלהם מפלה עובדים לרעה על רקע נטייה מינית. 87% מהמשיבים הסכימו שהארגון שלהם צריך לעשות יותר למען גיוון והכלה של להט"בים.

המחקר בדק גם להט"בים (או יותר נכון לה"בים – ללא האוכלוסייה הטרנסג'נדרית) מאיזה רקע אתני נחשבים למוצלחים יותר. הקבוצה הנחשבת למוצלחת ביותר (40%) היא לה"בים לבנים, לאחר מכן סטרייטים עם 25%, לה"בים באופן כללי וילידים אמריקניים עם 18% כל אחד, לה"בים אסייתיים עם 12% והיספאנים – עם 11%. לעומת זאת, הקבוצה שנחשבת על ידי המשיבים להכי פחות מוצלחת היא זו של הלה"בים השחורים, עם 70%. לא הרחק מאחוריה נמצאים הילידים האמריקניים בני הקהילה הגאה, עם 67%, והתשובה הלה"בים הלבנים קיבלה 18% "בלבד".

עוד מצא המחקר כי 92% מהלהט"בים סבורים שהחברה האמריקנית לא מתייחסת אליהם באופן הוגן וכי קיימת אפליה נגד הקהילה הגאה, לפחות עד למידה מסוימת.

יש לציין כי מחקר שערכה יבמ מוקדם יותר השנה מצא כי רק 17% מהמנכ"לים שמים את נושאי הגיוון וההכלה במקום גבוה בסדר העדיפויות הארגוני.

"התאגידים יכולים לעשות עוד הרבה"

אלה סלייד, מנהלת תחום הלהט"ב ביבמ, אמרה כי "התאגידים יכולים לעשות עוד הרבה כדי לתמוך באספירציות הקריירה של העובדים הלהט"בים שלהם ולאפשר להם להביא את עצמם באופן מלא למקום העבודה. מנהיגות אמפטית ותמיכה בבריאות הנפשית של העובדים, עם תוכניות שנותנות לעובדים בני קהילת הלהט"ב ואחרים מרחב בטוח לחלוק את הניסיון שלהם ולקבל תמיכה, יכולים לסייע".

דינה פידס, מנהלת התוכניות והשותפויות ב-Out & Equal, ציינה כי "מדובר כאן בפער של אותנטיות: יותר מדי להט"בים לא יכולים להיות הם עצמם במקום העבודה שלהם מבלי שיהיו לכך השלכות שליליות. יותר מדי לא יכולים לבטא את זהות המגדר האמיתית שלהם. אנחנו מאירים זרקור על הבעיה הזאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים