המבורגר עם תולעת בחיפושית: מקדונלד'ס ופולקסוואגן הותקפו בסייבר

ספקית המזון המהיר מסרה שההאקרים גנבו פרטי מידע על לקוחות בדרום קוריאה ובטייוואן ● נפרצו הפרטים של יותר משלושה מיליון לקוחות אאודי בצפון אמריקה

בסך הכול, מדובר בדליפה של יותר ממיליון וחצי רשומות.

מקדונלד'ס (McDonald's) ופולקסווגן (Volkswagen) הותקפו בסייבר, לחוד, כך מסרו שתי חברות הענק בסוף השבוע.

האקרים פרצו באחרונה את מערכות ה-IT של מקדונלד'ס והשיגו גישה לכתובות דוא"ל, מספרי טלפון וכתובות למשלוח של לקוחות בדרום קוריאה ובטייוואן, כך הודיעה ענקית המזון המהיר ביום ו'.

רשת ההמבורגרים מסרה כי זיהתה במהירות והכילה את המתקפה, שכללה "מספר קטן", לדבריה, של נתונים. על פי מקדונלד'ס, במתקפה לא נגנב מידע על תשלומי הלקוחות. במתקפת הסייבר נגנבו פרטים עסקיים של עובדים וזכיינים בארה"ב, כך דווח בוול סטריט ז'ורנל. במקרים מסוימים, הגולשים השיגו גישה גם לנתונים על מקומות הישיבה של לקוחות בסניפי הרשת.

לא ברור מי האחראי למתקפת הסייבר. דובר של ענקית המזון המהיר סירב להתייחס לנושא. דבר הפריצה התגלה בעקבות חקירה שנפתחה, לאחר שנחשפה "פעילות לא מאושרת" ברשת תקשורת המחשבים של מקדונלד'ס.

מקדונלד'ס, שהכנסותיה בשנה החולפת עמדו על 19.2 מיליארד דולרים, איננה ספקית המזון הראשונה שהאקרים גנבו ממנה נתוני לקוחות. "מקדונלד'ס מבינה את החשיבות של אמצעי אבטחה יעילים להגנה על המידע, ולכן השקענו משאבים משמעותיים כדי ליישם כלי אבטחה רבים כחלק מההגנה המעמיקה שלנו בנושא אבטחת סייבר", נמסר בהודעת החברה, "נסתייע בממצאים מהחקירה כדי לזהות דרכים לשפר עוד יותר את צעדי האבטחה הקיימים שלנו".

פריצה לאאודי – מותג היוקרה של פולקסוואגן

פולקסווגן ואאודי, מותג היוקרה של פולקסווגן, הותקפו בסייבר. יצרנית הרכב הגרמנית מסרה, כי פריצה למערך המחשוב שלה פגעה ביותר מ-3.3 מיליון לקוחות החברה בצפון אמריקה.

ההאקרים השיגו גישה וגנבו את פרטי הקשר של הלקוחות, ובמקרים מסוימים גם פרטים אישיים, כמו מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני, כתובות דואר, מספרי זיהוי רכב ופרטי רישיון הנהיגה של לקוחות בארצות הברית ובקנדה.

החברה הודיעה  בסוף השבוע ל-90,000 לקוחות החברה, או לקוחות פוטנציאליים בארה"ב, משמע כאלה שהביעו עניין ברכישה עתידית והשאירו את פרטי הקשר שלהם – כי נגנב ממנה מידע שלהם, חלקו ממנו מידע רגיש. "הפריצה כללה גם נתונים של אנשים, שרק שאלו על רכישת מכונית אאודי, או פולקסווגן", מסרה ענקית הרכב הגרמנית.

הנתונים נגנבו מספק חיצוני העובד מול פולקסווגן ואודי וחלק מהסוחרים שלהן. הנתונים נאספו בין השנים 2014-2019. המידע נאסף ונשמר למטרות שיווק, על פי פולקסווגן, ונותר בקובץ לא מאובטח. פולקסווגן לא ציינה את זהות הספק.

"אנו מצטערים על אי הנוחות שגורמת ללקוחותינו הנוכחיים או הפוטנציאליים", נמסר בהודעת פולקסוואגן ארה"ב, "כמו תמיד, אנו ממליצים לאנשים להישאר ערניים כאשר הם מקבלים הודעות דוא"ל חשודות, או כל תקשורת אחרת, העשויה לבקש מהם למסור פרטי מידע על עצמם, או על כלי רכבם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים