גוגל ואפל יספקו בחנויות האפליקציות מידע מפורט על איסוף ושימוש בנתונים אישיים

בעקבות דרישת רשויות להגנת הצרכן מ-27 מדינות החברות בארגון ICPEN, יחד עם רשויות להגנת פרטיות החברות בארגון הגג GPEN – שישראל חברה בהן, אפל וגוגל הודיעו, כי ספקי האפליקציות יידרשו לציין בחנויות האפליקציות שלהן איזה מידע אישי שומרת כל אפליקציה ואיזה מידע אישי החברה רשאית לחלוק עם אחרים

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. צילום: דוברות הרשות

בעקבות התערבות בינלאומית של רשויות להגנת הצרכן מ-27 מדינות החברות בארגון ICPEN (ר"ת International Consumer Protection and Enforcement Network), ובהן גם ישראל –  אפל (Apple) וגוגל (Google) יספקו בחנויות האפליקציות שלהן מידע מפורט לגבי האיסוף והשימוש בנתונים האישיים של הצרכנים.

הרשות להגנת הפרטיות הינה אחת מעשרות רשויות להגנת פרטיות בעולם החברות בארגון הגג GPEN (ר"ת Global Privacy Enforcement Network), שפעילותו ממוקדת באכיפה בינלאומית של דיני הגנת המידע, ומשמשת בו חברה פעילה בוועד המנהל, הייתה אחת הרשויות החברות שתמכו ביוזמה של ארגון ICPEN. תמיכה זו של ארגון GPEN קיבלה ביטוי בפנייה שהעביר ארגון ICPEN לגוגל ואפל.

בעקבות הפנייה, הודיעו גוגל ואפל, כי ספקי האפליקציות יידרשו לציין בחנויות האפליקציות שלהן איזה מידע אישי שומרת כל אפליקציה ואיזה מידע אישי החברה רשאית לחלוק עם אחרים.

אספקת מידע ברור ומקיף לצרכנים יאפשר לצרכנכים להשוות ולבחור באפליקציות על בסיס השימוש במידע האישי שלהם.

הפנייה לגוגל ואפל נעשתה לאחר שהארגון והרשויות החברות בו הגיעו למסקנה, כי המידע שנמסר לצרכן בעניין מדיניות הפרטיות אינו מספק. חנויות האפליקציות של אפל וגוגל נותנות לספקי אפליקציות מקום למסירת מידע אודות הפרטיות, אך באופן שאינו מספק ואינו מאפשר לספקי אפליקציות לספק לצרכנים את המידע ההכרחי באופן המהווה גילוי נאות. על פי ממצאי הארגון, כדי להגיע למידע בנושא על הצרכן לגלול יותר ממסך אחד ולהיכנס לקישור שמפנה את הצרכן למדיניות באתר של מפתח האפליקציה.

לכן חברו 27 רשויות הגנת הצרכן ודרשו מאפל וגוגל להתאים את המבנה של חנויות האפליקציות שלהן כך שספקי אפליקציות יוכלו לספק לצרכנים את המידע ההכרחי אודות השימוש במידע שלהם בצורה ברורה ומקיפה במסך הראשי של האפליקציה בחנות.

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מציין כי: "אני שמח על כך שענקיות האינטרנט נענו לדרישה המשותפת שלנו ושל עוד 26 רשויות מקבילות לנו בדבר הצגת מידע מפורט לגבי האיסוף והשימוש במידע האישי של הצרכנים בחנויות האפליקציות שלהן. הדבר נועד למנוע הטעיית הצרכנים באשר לאפשרות שהאפליקציות השונות יאספו ויעבירו מידע אישי לגורמים אחרים. הרשות פועלת גם במרחב הבינלאומי על מנת להגן על הצרכנים".

עו"ד שלומית ווגמן, מ"מ ראש הרשות להגנת הפרטיות: "יוזמה חשובה ומוצלחת זו של רשויות להגנת הצרכן מרחבי העולם, שבה תמכו גם רשויות להגנת הפרטיות, לרבות הרשות הישראלית, מצביעה על כך, ששיתוף פעולה בין רגולטורים מתחומים שונים יכול לגרום לענקיות האינטרנט לחזק את פרטיות המשתמשים, וממחישה את העובדה שהוא מחויב המציאות לשם התמודדות עם אתגרי הכלכלה הדיגיטלית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים