טיק-טוק הודיעה על עדכון פרטיות שעלול לפגוע בפרטיות המשתמשים

הרשת החברתית הפופולרית הוסיפה סעיף למדיניות הפרטיות בארה"ב, שבו היא מציינת, כי תתחיל לאסוף נתונים ביומטריים של משתמשיה, כמו חתימת פנים או חתימת קול, מהתוכן שהם מפרסמים

טיקטוק. צילום: BigStock

הרשת החברתית הפופולרית טיק-טוק (TikTok) עדכנה בסוף השבוע את מדיניות הפרטיות שלה, והוסיפה סעיף חדש, שמעורר חשש לפגיעה בפרטיות המשתמשים. בסעיף החדש מצוין, כי היא תתחיל לאסוף נתונים ביומטריים של משתמשיה, כמו חתימת פנים או חתימת קול, מהתוכן שהם מפרסמים. סעיף העדכון נוסף נכון לעכשיו בארצות הברית בלבד, אולי מפני שבאירופה יש חוקי הגנת פרטיות חמורים יותר.

במדיניות החדשה של החברה מצוין, כי איסוף הנתונים הזה נועד כדי לאפשר "אפקטים מיוחדים של וידיאו לצורך פיקוח על התכנים, מיון דמוגרפי של התכנים, המלצות על מודעות ופעולות ללא זיהוי אישי אחרות".

העדכון עורר הדים בתקשורת, ובייחוד החלק במדיניות החדשה שמדאיג את המשתמשים, המציין, כי "אנו עשויים לאסוף מזהים ביומטריים ומידע ביומטרי כפי שהוא מוגדר בחוקי ארה"ב, כמו חתימת פנים וחתימת קול, מהתוכן שלהם. היכן שנידרש על פי חוק – נבקש מכם את האישור הנדרש לפני שנבצע איסוף מעין זה".

החברה לא מסבירה לאילו חוקים היא מתכוונת – פדרליים או מדינתיים, כיצד היא תבקש את האישור מן המשתמשים, מדוע היא זקוקה לנתונים האלה, וגם לא מספקת הגדרה מדויקת למושגים "חתימת פנים" ו-"חתימת קול".

בתגובה לפניות מהתקשורת החברה לא ציינה איזה מוצר שלה מחייב איסוף של נתונים ביומטריים, אך ציינה כי תבקש מן המשתמשים הסכמה כשתתחיל להפעיל את המדיניות חדשה. "כחלק ממחויבותנו המתמשכת לשקיפות, עדכנו לאחרונה את מדיניות הפרטיות שלנו כדי לספק הבהרה נוספת על המידע שאנו עשויים לאסוף", ציין דובר החברה.

כזכור, ממשל טראמפ התכוון לחסום את השימוש בטיק-טוק בארצות הברית מחשש לאיום אבטחה לאומי בשל הבעלות הסינית על האפליקציה. טיק-טוק פנתה לבית המשפט, והצהירה כי נתונים על משתמשים בארצות הברית יישמרו רק במרכזי נתונים הממוקמים בארצות הברית ובסינגפור. עוד הצהירה, כי מעולם לא שיתפה נתוני משתמשים עם הממשלה הסינית, למרות שהיא בבעלות בייט-דאנס (ByteDance) הסינית, וכי לעולם גם לא תעשה זאת. בית המשפט ביטל את חסימת השימוש בטיק-טוק, והממשלה הפדרלית הגישה על כך ערעור. לאחר בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא, השעו אנשיו את הליך הערעור, ועמדת הממשל החדש עדיין לא הובהרה.

ESET: לא נראה כי החברה התייחסה לאופן שבו היא תגן על המידע שתאסוף

בתוך כך, מציין אלכס שטיינברג, מומחה שירות ותמיכה בחברת אבטחת המידע ESET ישראל, כי "המידע שלנו הוא רב ערך עבור חברות מסחריות, אבל גם לעברייני הרשת. האם אנחנו סומכים על כך שחברה מסחרית כמו טיק-טוק תדע להגן על המידע שלנו? לפי שעה לא נראה כי החברה התייחסה לאופן שבו היא תגן על המידע שתאסוף. צרכנים וגולשים צריכים להיות מודעים למי הם נותנים הרשאה לאסוף את המידע שלהם, וכי האינטרסים של חברה מסחרית לא תמיד זהים לאינטרסים של המשתמשים.

עוד מוסיף שטיינבג, כי "חשוב לזכור שקהל היעד והמשתמשים העיקריים של האפליקציה הם בעיקר בני נוער. לכן על ההורים מוטלת האחריות להיות מעורבים ומעודכנים בפעילות של ילדיהם ברשת, משום שאלו עלולים להיות בעלי מודעות נמוכה, בעיקר בעקבות הרצון להשתמש באפליקציה, מה שיכול להוביל את הילדים לאשר באופן אוטומטי כל בקשה או עדכון של הסכם המשתמש רק על מנת להמשיך ולהשתמש באפליקציה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים