בית משפט פדרלי ביטל את המגבלות החוסמות את טיק-טוק ארה"ב

בית משפט פדרלי בפנסילבניה בארצות הברית עצר את החלטת ממשל טראמפ לחסום את השימוש בטיק-טוק בארצות הברית והוציא צווי מניעה זמניים נגד סידרה של איסורים שפורסמו על ידי משרד המסחר האמריקני, שתוקפם חל מה-12 בנובמבר ● במסגרת תביעה אחרת נגד חסימת האפליקציה, מנע בית משפט חלקים אחרים מן המגבלות של משרד המסחר, שנועדו למנוע הורדות של האפליקציה החל מ-27 בספטמבר

הייתה השנה על הכוונת של הממשל האמריקני. טיק טוק. צילום: BigStock

בפעם השנייה: בית משפט פדרלי בפנסילבניה בארצות הברית עוצר את החלטת ממשל טראמפ לחסום את השימוש בטיק-טוק (TikTok) בארצות הברית.

השופט הוציא צווי מניעה זמניים נגד סידרה של איסורים שפורסמו על ידי משרד המסחר האמריקני, שתוקפם חל מה-12 בנובמבר. האיסורים האלה היו אמורים להפוך את האפליקציה לבלתי ניתנת לשימוש באמצעות מגבלות על אירוח אתרים, על העברת תכנים ועוד.

טיק-טוק תבעה את ממשל טראמפ ואת משרד המסחר ותובעת לעצור את חסימת האפליקציה, אבל ההחלטה הנוכחית לא קשורה לתביעה זו אלא לתביעה אחרת, של שלושה יוצרי סרטוני טיק-טוק, שהביעו דאגה שהחסימה תמנע מהם את פרנסתם. השופט צידד בטיעון שלהם, שסרטוני הווידיאו של טיק-טוק מהווים "מוצרי מידע", שמוגנים בחוק.

"סרטוני הווידיאו המיוצרים ומוחלפים בטיק-טוק מספקים מידע ומקבילים ל-'סרטים', 'יצירות אמנות', 'תצלומים' ו-'ערוצי חדשות' שמוגנים מפורשות בחוק סמכויות חירום בינלאומיות", כתב השופט.

במסגרת תביעה אחרת נגד חסימת האפליקציה, מנע בית משפט חלקים אחרים מן המגבלות של משרד המסחר, שנועדו למנוע את הורדת האפליקציה החל מ-27 בספטמבר.

"אנו שבעי רצון מכך שבית המשפט עצר את החסימה, שחורגת מסמכויות הנשיא בחסות חוק סמכויות חירום בינלאומיות, בייחוד חלקים בחוק המשקפים את ההתחייבות הלאומית העמוקה שלנו לביטוי חופשי", אמר בעקבות הפסיקה אמביקה קומאר, הפרקליט הראשי של התובעים.

הפסיקה הזאת אמנם מבטלת לעת עתה את חסימת טיק-טוק בארה"ב, אבל אין זה אומר שממשל טראמפ לא ימצא דרכים נוספות לחסום את האפליקציה, וכמובן – אם טראמפ לא יזכה בבחירות ייתכן שמצבה של טיק-טוק עשוי להשתנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים