צ'רלי קנה אותי: קליפ ויראלי ישן מיוטיוב נמכר ב-761 אלף דולר

משפחת דייויס-קאר, שהעלתה את הסרטון ששמו "צ'רלי נשך לי את האצבע" - בו צ'רלי התינוק מכרסם בהנאה את אצבעו של אחיו, הארי - ערכה מכירה פומבית לקליפ שלה ● היא הצליחה למכור אותו כנכס דיגיטלי, NFT, ובקרוב הוא יוסר מיוטיוב - מהרו לצפות

צ'רלי נושך את האצבע של הארי. הקליפ שנמכר כ-NFT. צילום מסך מערוץ HDCYT ביוטיוב

אחד הסרטונים הוויראליים הראשונים של יוטיוב (YouTube) נמכר באחרונה כנכס דיגיטלי, NFT.

קליפ פופולרי ישן, משנת 2007, בשם "צ'רלי נשך לי את האצבע" (Charlie bit my finger), שנצפה יותר מ-884 מיליון פעמים, עתיד להימכר בסכום 760,999 דולר כ-NFT, וזאת לאחר שהוצע על ידי בעליו, משפחת דייויס-קאר, במכירה פומבית, כך על פי דיווח ב-BBC.

הצעת הנכס, איך לא, נערכה אונליין בדף מכירה פומבית ונמשכה סוף שבוע שלם בלי שתעורר יותר מדי התרגשות, אך המחיר המוצע עלה באופן פתאומי בשעות האחרונות של יום א', אחרי קרב הצעות בין שני חשבונות אנונימיים. כעת עתיד הרוכש המאושר למעשה לקבל אישור על מעמדו של הסרטון כ-NFT, שמשמעו 'אסימון חסר תחליף' (Non-fungible token), שיהפוך אותו לפריט אספנות ייחודי המאוחסן ביומן דיגיטלי (בלוקצ'יין).

ג'ק דורסי, ביפל ועוד רבים מוכרים נכסים וירטואליים כ-NFT

היצירה 'כל-יום: 5,000 הימים הראשונים' של ביפל. נמכרה בכמעט 70 מיליון דולר כ-NFT

היצירה 'כל-יום: 5,000 הימים הראשונים' של ביפל. נמכרה בכמעט 70 מיליון דולר כ-NFT

מכירת נכסים במתכונת NFT היא עניין חדשני שהפך באחרונה לטרנד והולך ותופס תאוצה, במיוחד אחרי שמייק וינקלמן – אמן דיגיטלי מקורי וכן יוצר בתחום הקולנוע, הידוע בכינוי ביפל (Beeple) – עשה במרץ האחרון היסטוריה כשמכר עבודת אמנות דיגיטלית לחלוטין שלו כ-NFT, בסכום עתק של 69 מיליון דולר. היצירה נמכרה בפורמט JPG ואפילו לא במתכונת הארד-קופי. את המכירה ארגן והפיק בית המכירות הפומביות כריסטי'ס (Christie's).

עוד שמע העולם והתוודע למכירה כ-NFT בזכות ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר (Twitter), שהעמיד למכירה פומבית כנכס דיגיטלי ייחודי, דרך פלטפורמה הקרויה "חפצי ערך" (Valuables), את הציוץ הראשון שלו ברשת החברתית שהוא מוביל. 

במקרה הנוכחי, בקליפ בן 55 השניות שנמכר כעת נראים שני האחים, הבכור הפעוט וצ'רלי התינוק, יושבים יחד. התינוק – כמו כל עולל שמצמח שיניים – נושך קלות את אצבעו של אחיו הגדול, הארי שמו. הארי מתלהב ומציע לו אצבע אחרת לנשיכה, אבל זו מתעצמת, גורמת לאח הבכור לצעוק: "צ'רלי, זה ממש כואב!" וכנראה להתחרט על שאיפשר לילדון המותק לנגוס באצבעו. צ'רלי נושך באריכות ובהנאה, ואז פורץ בצחוק מתוק, בעוד שהארי כמעט בוכה. אבל עד סוף הסרטון שני הילדים כבר שבים להיות מחויכים, ונראה ששמו את ה"תקרית" – שלמזלם של ההורים, צולמה בווידיאו – מאחור.

למרות המכירה והסרת הסרטון הממשמשת ובאה, הוא עדיין באוויר עם הכיתוב שמבהיר כי מכירתו כ-NFT צריכה לקבל אישור, אז מהרו וצפו לפני שהנכס הדיגיטלי לא יהיה שייך עוד להמונים – אלא לבעליו החוקיים החדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים