ג'יי אדגר הובר מתהפך בקברו: עובדת FBI גנבה מסמכי סייבר

קנדרה קינגסלי עבדה במשרדי הבולשת בקנזס סיטי כמנתחת מודיעין, ולכאורה לקחה לביתה במהלך השנים 2004 עד 2017 מסמכים רבים, הכוללים מידע ביטחוני לאומי מסווג

גנבה לכאורה מסמכים סודיים. אילוסטרציה: BigStock

כתב אישום הוגש בשבוע שעבר לבית משפט פדרלי נגד עובדת ה-FBI, בגין גניבת מסמכים מסווגים ושמירתם בביתה, כך הודיעה הבולשת בסוף השבוע.

העובדת, קנדרה קינגסלי, לקחה לכאורה מסמכים במהלך השנים 2004 עד 2017, המפרטים את המקורות והשיטות שהבולשת משתמשת בהם כדי להתמודד עם איומי הסייבר, כמו גם את המקורות והשיטות שבהם היא משתמשת בעבודת סיכול הטרור שלה, כך על פי כתב האישום. בחלק מהמסמכים יש פירוט של חקירות בכמה משרדי שטח של הבולשת, פרטים על מקורות אנושיים ופערים במודיעין על שירותי מודיעין זרים, כך לפי כתב האישום. עוד הוצגו מסמכים המפרטים גם יכולות טכניות שיש בידי ה-FBI שבהן היא עושה שימוש בעבודות איסוף מודיעין ומידע על גופי טרור.

במקרים מסוימים, המסמכים הכילו מידע על חברי אל-קאעידה ואיומי הטרור הצומחים באפריקה, וכן על חשוד המקורב לאוסאמה בן לאדן, נמסר מה-FBI.

קינגסלי, בת 48 מדודג' סיטי בקנזס, עבדה במשרדי הבולשת בקנזס סיטי כמנתחת מודיעין. אף שהייתה בעלת סיווג ביטחוני גבוה, היא לא הוסמכה לקחת את המסמכים המדוברים מחוץ למשרד, נמסר מה-FBI. קינגסלי הואשמה בתחילת השבוע שעבר וכתב האישום נחשף ביום ו' האחרון בעקבות מעצרה והופעתה בבית המשפט.

"רוחב ועומק המידע הביטחוני הלאומי המסווג שנשמר על ידי הנאשמת במשך יותר מעשור הוא פשוט מדהים", אמר אלן קולר, עוזר המנהל הזמני של אגף המודיעין הנגדי של ה-FBI.

זהו אינו המקרה הראשון מסוגו. האל מרטין, לשעבר עובד קבלן של הסוכנות לביטחון לאומי, נידון לתשע שנות מאסר ב-2019 בגין גניבת 50 טרה-בייט של מסמכים, שחלקם נגעו למקורות של ה-CIA וליכולות של ה-NSA. בשנה שעברה הואשם סוכן לשעבר של ה-FBI בגין גניבת מסמכים ממשלתיים רגישים ושמירתם בביתו.

"כאנליסטית מודיעין של ה-FBI, לנאשמת הייתה גישה לחומרים ממשלתיים רגישים", אמר ג'ון דמרס, עוזר התובע הכללי באגף לביטחון לאומי במשרד המשפטים, "איומים פנימיים מהווים סכנה משמעותית לביטחוננו הלאומי, ונמשיך לפעול בלא הפסקה לזיהוי, רדיפה והעמדה לדין של אנשים המהווים איום כזה".

"בהתחשב במשאבים שיריבים זרים מקדישים לניצול, או לשיתוף פעולה של גורמים פנימיים בארגונים שאליהם הם מבקשים לחדור, איומים פנימיים יהוו חלק מתמשך בנוף האיומים והסיכונים עבור גופי התשתיות הקריטיים ביותר לשנים הבאות", נמסר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים