חברת ה-AI הישראלית פקאן גייסה 35 מיליון דולר

החברה, שמציעה פלטפורמת בינה מלאכותית לניבוי תרחישים עסקיים, השלימה סבב גיוס בהובלת קרן GGV Capital, שהשקיעה בין היתר בעלי באבא וב-airbnb

מייסדי פקאן: ד"ר זוהר ברונפמן, מנכ"ל החברה, וד"ר נועם ברזיס, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. צילום: אבישי ליפנר

סטארט-אפ הבינה המלאכותית פקאן, שהוקם על ידי שני דוקטורים למדעי התודעה (קוגניציה) והמוח מאוניברסיטת תל אביב, הודיע היום (ד') כי סיים סבב גיוס B בסך של 35 מיליון דולר. הסבב הובל על ידי קרן ההשקעות GGV Capital (שהשקיעה בין היתר בעלי באבא וב-airbnb), והשתתפו בו קרן וינטג' והמשקיעים הקיימים: קרן ההשקעות של דל, S-Capital ומיינדסט. סבב זה מביא את סך הגיוסים של החברה למעל 50 מיליון דולר, ויאפשר לה להרחיב את פעילותה ברחבי העולם – במו"פ ובשיווק.

פקאן – או, בשמה המלא, Pecan AI – הוקמה ב-2018 על ידי ד"ר זוהר ברונפמן, המשמש כמנכ"ל החברה, וד"ר נועם ברזיס, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה – שניהם יוצאי יחידה 8200. לפקאן משרדים בתל אביב ובניו-יורק.

החברה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית לניבוי תרחישים עסקיים עבור חברות וארגונים, דוגמת נטישת לקוחות וביקושים צפויים, מבלי להזדקק למדען נתונים שיפעיל אותה. הטכנולוגיה שלה מאפשרת לבעלי עסקים ולאנליסטים לחזות התפתחויות עסקיות בעצמם.

התפתחות מ-BI ל-AI

ד"ר ברונפמן אמר כי "פקאן מייצרת לחברות ערך עסקי על ידי שימוש עצמי במערכת בינה מלאכותית. בפלטפורמה אינטואיטיבית אחת, אנליסטים ובעלי עסקים יכולים לקבל תובנות מעשיות ולראות תפוקות תוך כמה ימים בלבד לאחר הזנת הנתונים הגולמיים שלהם – ובכך להתפתח מ-BI ל-AI ולהשתמש במידע כדי להגדיל הכנסות".

הוא ציין ש-"ארגונים רבים כבר מבינים שבינה מלאכותית תניע את המהפכה הבאה בתחום האנליטיקה, אך היישום וההטמעה של מערכות כאלה במספר רב של ארגונים הוא איטי וכואב. קיים פער שנאמד בעשרות מיליארדי דולרים בין הפוטנציאל שטמון בבינה מלאכותית לבין היכולת של עסקים ליישם ולפרוס מודלים מורכבים. הפתרונות הנוכחיים דורשים זמן רב ויקר, ומזכירים את ניתוח הנתונים מבוסס ה-IT שרווח לפני שהבינה העסקית הפכה נפוצה. פקאן מבצעת דמוקרטיזציה של מדעי הנתונים והבינה המלאכותית בכך שהיא מעמידה את הכוח של מודלי החיזוי בידי אנליסטים עסקיים – במקום בידי מומחי דטה, בעזרת פלטפורמה שמפיקה מודלים במהירות ובפשטות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים