עוד חד-קרן ישראלי: האני-בוק מגייסת לפי שווי של יותר ממיליארד דולר

חברת הפינטק, שפיתחה פלטפורמה לניהול פיננסי ועסקי של בעלי עסקים ועצמאים, מגייסת 155 מיליון דולר ותשתמש בכסף כדי לבסס את מעמדה בשווקים הקיימים, להאיץ את כניסתה לשווקים חדשים ולשפר את המוצר על ידי גיוס עובדים נוספים, וגם להיטיב עם עובדיה

מייסדי האני-בוק. מימין: עוז אלון, מנכ”ל, נעמה אלון, סמנכ”לית המוצר, ודרור שמעוני, סמנכ”ל הטכנולוגיות. צילום:  האני-בוק

האני-בוק (HoneyBook) פותחת מבערים בשנת הקורונה: חברת הפינטק הישראלית, שפיתחה פלטפורמה לניהול פיננסי ועסקי של בעלי עסקים ועצמאים, הודיעה אתמול על גיוס הון (סבב D) בהיקף של 155 מיליון דולר בהובלת Durable Capital Partners, אליה הצטרפו  גם,Tiger Global Management, Battery  אורן זאב ודיק קוסטלו, מנכ"ל טוויטר לשעבר, לצד המשקיעים הקיימים: Citi Ventures ,OurCrowd ו-Norwest. עוד בין משקיעי החברה: קרן UpWest, Vintage, Hillsven וקרן Aleph. רוב הסכום שגויס בסבב זה ייכנס לקופת החברה, וחלק קטן ממנו ישמש לעסקת Secondary (יאפשר לעובדיה לממשש אופציות שברשותם)  עבור כל עובדי החברה.

בכך מגיע סכום ההשקעה ב- האני-בוק ל-248  מיליוני דולר. הסכום שגויס כעת ישמש את החברה לבסס את מעמדה בשווקים הקיימים, להאיץ את כניסתה לשווקים חדשים, וכמו כן לתמוך בצמיחתה על ידי גיוס כוח אדם נוסף בשנה הקרובה למרכזי הפיתוח בישראל ובארה"ב.

החברה נוסדה בשנת 2013 על ידי על  ידי עוז אלון, שמשמש כמנכ”ל, נעמה אלון, סמנכ”לית המוצר של החברה, ודרור שמעוני, סמנכ”ל הטכנולוגיות.

הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לבעלי עסקים עצמאים נותני שירות לנהל את כל ההיבטים של העסק שלהם, החל ממציאת לידים חדשים, שליחת הצעות ללקוחות, הנפקת חשבוניות, קבלת תשלומים ועוד – להרחיב את העסק שלהם.  החברה מעסיקה כ-100 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח בישראל והיתר בארה"ב.

בשיחה עם אנשים ומחשבים סיפר אלון, כי "הבסיס להקמת החברה צמח מתוך הפעילות העסקית שלי ושל נעמה. לשנינו היו עסקים קטנים, והרגשנו על בשרנו את הקשיים שבהם נתקלים עסקים קטנים ועסקים ביתיים בניהול הפיננסי של העסק, כמו הוצאת חשבוניות, תשלומי מיסים, הכנת דו"חות כספיים ותשלומים שונים. הפלטפורמה שלנו מסייעת לכל אלו לנהל את עסקיהם בצורה נכונה".

הקורונה הטיבה עם החברה. בעקבות הקורונה עובדים רבים פוטרו, ורבים מהם הפכו לעצמאים כפתרון האידיאלי להתפרנס, כך שהביקוש לשירותי החברה גבר מאוד. בנוסף, עצמאים ובעלי עסקים קטנים נאלצו להמציא את עצמם מחדש ועברו תהליך של דיגיטזציה מואצת. כל אלו הביאו ב-12 החודשים האחרונים את האני-בוק לצמיחה של פי שלושה בהכנסותיה, היקף הזמנות בשווי של יותר ממליארד דולר דרך הפלטפורמה שלה וכניסה אינטנסיבית לוורטיקאלים חדשים. למעשה, בשנה האחרונה הכפילה האני-בוק פי שישה את לקוחותיה בתחומים שונים, כגון מעצבים, יועצים, קואוצ'רים ועוד.

החברה פועלת בשוק עצום ממדים הן בתחום הכספי והן בתחום ההיקפי, שכן יש מאות מיליוני עסקים קטנים בעולם וזה אינו דבר פשוט.

אלון מציין, כי "עברנו שנה מטלטלת – מרגע אחד שבו הכלכלה נכנסה לשיתוק זמני עם פרוץ המגיפה ועד לצמיחה מוגברת ופעילות עסקית עניפה ומשגשגת בקרב עצמאים ובעלי עסקים חודשיים לאחר מכן". לדבריו, "בשנה הזאת גם אנחנו וגם הלקוחות שלנו הבנו שאנחנו שותפים מלאים להצלחות וגם לתקופות קשות, ואנחנו מהווים עבורם לא רק פלטפורמה טכנולוגית אלא קהילה. יזמנו עשרות מפגשים משותפים בין בעלי עסקים קטנים כדי שילמדו זה מזה איך להפוך את המשבר להזדמנות. הם יצרו אחד עבור האחר כר פורה לפעילות חדשה שלא הייתה שם לפני הקורונה. בעלת עסק קטן מפנסילבניה התחילה לעשות עסקים עם בעל עסק אחר מניו יורק בגלל הדיגיטזציה, ושניהם נפתחו לשוק חדש שלא היה שם קודם עבורם – וכל זה דרך הפלטפורמה שלנו".

"הגיוס הנוכחי", הוא אומר, "הוא הבעת אמון אדירה של המשקיעים בחזון ובאומץ שלנו להשתנות, שהולך יד ביד עם השינויים הרדיקליים בשוק העבודה".

לאחר שהגיעה לשווי שוק של יותר מיליארד דולר, אולי הגיע הזמן לעשות הנפקה? אלון סבור שבינתיים זה לא הזמן. "המטרה הנוכחית שלנו היא להתבסס, לשפר את המוצר ולהגיע לעוד אנשים. השוק שלנו הוא אוקיאנוס, ואנחנו נגעו רב בחלק קטן מאוד ממנו. אנחנו רוצים להתמקד בראש ובראשונה בהרחבת קהל הלקוחות של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים