"הדטה היא גם פוטנציאל וגם אתגר"

לדברי שרון הר-עוז, סמנכ"לית שיווק ופריסייל במיה אנליטיקס, נציגת SAS בישראל, "אחד מהאתגרים של מנמ"ר בעולם הפיננסי הוא למצות את פוטנציאל החדשנות שמסתתר בארגון המסורתי; לשם כך עליו לטפל בנתונים"

שרון הר-עוז, סמנכ"לית שיווק ופריסייל, מיה אנליטיקס. צילום: יח"צ

"אחד מהאתגרים של מנמ"ר בעולם הפיננסי הוא למצות את פוטנציאל החדשנות שמסתתר בארגון המסורתי. לשם כך עליו לטפל בנתונים, כי הדטה היא גם פוטנציאל וגם אתגר. זאת, כדי להפיק תובנות וערך עסקי מהנתונים. אלא שלעיתים, בהתנהלות לא נכונה ושאינה מכוונת, התהליך עלול להיות משבש ומקשה במקום להקל", כך אמרה שרון הר-עוז, סמנכ"לית שיווק ופריסייל במיה אנליטיקס, נציגת SAS בישראל.

לדברי הר-עוז, "בשנים האחרונות אנו מסייעים לארגונים בישראל לצלוח את המסע של הטרנספורמציה הדיגיטלית, ועושים זאת, בין השאר, עם לקוחות מהמגזר הפיננסי, בנקים, חברות אשראי וביטוח. ארגונים אלה נדרשים לצלוח את המסע הזה כדי לשרוד מול מתחרות צעירות וזריזות. העולם עובר טרנספורמציה דיגיטלית המתבססת על כניסה לעוד עולמות של מידע. המידע מגיע מערוצי דיגיטל חדשים, דוגמת מחשוב לביש ומכוניות מקושרות. הפער בין עולמות אלה, של חדשנות רבה מול העולמות המסורתיים, דוגמת הבנקאות – הולך וגדל, ונדרש לצמצם אותו. בכל הארגונים הללו יש אגף חדשנות מפותח, אולם כשלקוח רוכש פוליסת ביטוח, הוא 'צולל' לעולמות המסורתיים, של עבודה מול חתם ואקטואר. אנו מלווים את הלקוחות הארגוניים לגישור בין העולמות התפעוליים המסורתיים, של הלוואות ומשכנתאות, לבין העולם החדש של טרנספורמציה דיגיטלית, שבו אנו יודעים לעשות פוליסה מותאמת אישית, או משכנתא להיי-טקיסט צעיר, עם מיקרו-פילוח".

"המנמ"ר בעולם הפיננסי מתמודד מול שלל אתגרים. לצד אלה ה'רגילים', עליו להיות תחרותי מול חברות הפינטק, המנפיקות חדשות לבקרים אפליקציות מדהימות. זה לעולם לא נגמר, ויש לסייע למנמ"רים לא 'לטבוע' בים של החדשנות, ולספק להם מפת דרכים להישרדות. הם חייבים להביט על החדשנות כעל דרך – ולא כעל מטרה, יעד", אמרה הר-עוז. לדבריה, "ארגונים פיננסים מתמודדים בכמה רמות: היותם מסורתיים, שמרנים, כפופים לרגולציות נוקשות. הם נדרשים להיות בעלי תשתית היודעת לתמוך ברגולציות, כך שבכל פעם שהמחוקק מוציא רגולציה חדשה הם יוכלו לטפל בה במהירות ובקלות. אנו מסייעים להם, למשל, בהכנסת היבטים של בינה מלאכותית למערכות שונות, דוגמת מנגנונים למניעת הלבנות הון".

על פי הר-עוז, "אתגר נוסף הוא הצורך בקבלת החלטות בזמן אמת, עם ידיעה מה קורה. אנו מסייעים ללקוחות הארגוניים להגיע ליעד זה של קבלת החלטות בעולם המקוון, ועושים זאת בעזרת הרצה של מודלים אנליטיים בזמן אמת. עוד אנו מסייעים להם לערוך מיקרו-פילוח, כדי שהבנק, או חברת הביטוח, תוכל להבדיל בין צילי וגילי, שהן שכנות אך לא דומות, עם בניית אפיונים לתת קבוצות ויצירת חוויית לקוח אישית. בישראל, התחום עדיין לא חווה את הגידול אשר משקף את החשיבות שלו".

"אנו, במיה אנליטיקס", סיכמה הר-עוז, "עוזרים לארגונים מסורתיים, בעולם הפיננסי, אך לא רק. אנו מסייעים להטמעת פלטפורמה מבוססת לימוד מכונה, המטפלת בכל הממדים של ניתוח נתונים והפקת תובנות מהם. נדרש לעשות זאת באופן אקטיבי, על מנת לקבל את התובנות בעלות הערך העסקי. כך, למשל, לארגון בריאות אנו מסייעים להתייעל על ידי ניתוח התהליך של מתן מרשמים ותרופות למטופלים, עם מניעת טעויות וחשיפת הונאות. דטה זה כל המשחק: טיפול נכון, יעיל וממוקד בנתונים מביא להצפה של כל האנומליות. אני מעריכה כי השנה תהיה שנת הנתונים: יותר ויותר ארגונים, מסורתיים ברובם, יבינו את הערך העסקי שניתן להפיק מטיפול נכון וממוקד בדטה. הפעילות של מיה אנליטיקס תגדל השנה בשל הגידול בהיקף הנתונים, ההבנה שבתועלת של הניתוח שלהם, החיבור בין מוצר SAS ומיקרוסופט בעולמות ה-BI והמעבר לענן, אשר יקל על מנמ"רים להיכנס להשקעות בעולם האנליטיקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים