ארה"ב: אושרה תביעה ייצוגית נגד HP ו-HPE – פיטרו עובדים רק בשל גילם

בית המשפט המחוזי בקליפורניה קיבל את בקשתם לתביעה ייצוגית של עובדים לשעבר ב-HP, שטוענים כי פוטרו רק בשל גילם כדי לפנות דרך לגיוס "המון אנשים צעירים" ולהפוך את החברה ל"צעירה יותר", כפי שצוטטה בתביעה מג וויטמן, המנכ"לית בתקופה המדוברת

פיטרה עובדים על רקע גילם המובגר? בית המשפט יפסוק. HP

עובדים לשעבר ב-HP וב-HPE, שטענו כי פוטרו כדי לפנות דרך לעובדים צעירים יותר, קיבלו מבית המשפט המחוזי בקליפורניה אישור לתביעה ייצוגית. הקבוצה של המתלוננים כוללת 36 עובדים לשעבר, והשופט הגדיר תקופת זמן של 105 ימים שבהם יוכלו מתלוננים נוספים להצטרף לתביעה.

בתביעה, שהוגשה לראשונה ב-2016, טענו המתלוננים, כי HP ו-HPE הפירו חוקים פדרליים וחוקים של קליפוניה האוסרים על אפליה גילית, במהלך התקופה שבה החברה ביצעה ארגון מחדש באמצעות סילוק עובדים מבוגרים וגיוס נמרץ של צעירים.

השינויים הדמוגרפיים החלו, לדברי התובעים, בשנת 2012 והמשיכו בשנים שלאחר מכן, עד סוף 2015, כשהחברה פוצלה לשתי חברות – HP ו-HPE. חשוב יותר – הם טענו כי זו לא הייתה תקלה, אלא פעולה מכוונת שנבעה מהחלטה מודעת של המנכ"לית דאז, מג וויטמן, שצוטטה בכתב התביעה כאומרת במהלך מפגש עם אנליסטים בשנת 2013, שברצונה לשכור "המון אנשים צעירים" ולהפוך את החברה ל"צעירה יותר".

התובעים אף הצביעו על מה שראו כהצהרה מפורשת של החברה לכך שהיא מעודדת קריירה מוקדמת ומגייסת תלמידי מכללה, לפי הצהרותיה של ויטמן, שמרמשות על חוק לא פורמלי, שאילץ את המנהלים "לבחור" לגייס עובדים צעירים. בינתיים, עובדים מבוגרים הושמצו במסמכים פנימיים כ"מיושנים" וכ"מפירי כללים". ויטמן צוטטה כמביעה את שאיפתה לשנות את הנוף הגילי ב-HP מעובדים בגיל העמידה ל"המון אנשים צעירים שמגיעים היישר מן המכללה".

בהחלטתו דחה השופט המחוזי, אדוארד דבילה, את בקשתה של HP לבטל את התביעה ונענה לבקשה לאשר את התביעה כייצוגית על בסיס אפליה גילית, וכתב, כי הם "עמדו בחובת ההוכחה" כשהראו, כי היה די מן המשותף בין אלה שפוטרו מ-HP ו-HPE לאחר שמלאו להם 40 כדי שיוכלו להמשיך בהליך התביעה. עוד ציין השופט, כי "התובעים הראו עובדות, המעידות כי המנהלים נדרשו לפטר עובדים מבוגרים בשל היותם מבוגרים", וכי "הם גם הביאו עובדות שמעידות בצורה סבירה, כי עובדים מבוגרים פוטרו בהתבסס על סטריאוטיפים מיושנים. הטיעונים הללו, יחד עם העוינות הכללית לגיל, שהופגנה" (על ידי המנכ"לית לשעבר) "תומכים בתיאוריה של התובעים, שהגיל שלהם היה הסיבה לפיטוריהם".

הן HP והן HPE הכחישו בתוקף התנהלות מפלה, והצביעו על המצב הרגיש והמתוח ששרר בחברה בשנים הראשונות של העשור, שנבע מהצניחה בעסקיה בתחום ההדפסה והמכשירים לצד רכישת אוטונומי הכושלת.

אין זו התביעה הראשונה שהוגשה נגד HP על רקע אפליה גילית, הקשורה לצעדי הצמצום שנקטה החברה באמצע העשור הקודם, וגם יבמ (IBM) מתמודדת כעת עם תביעה דומה, בטענה שפיטרה 13,000 עובדים מבוגרים כדי שתוכל לגייס כוח עבודה צעיר יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים