ווטסאפ לא ורוד

הודעה חדשה שמופצת בווטסאפ מזמינה את המשתמשים לשדרג לגרסה ורודה של האפליקציה ● אלא שבפועל, מדובר בנוזקה, שמטרתה לגנוב מידע אישי ● הנוזקה תוקפת מכשירי אנדרואיד בלבד

עוד קישור לא רצוי שמופץ בווטסאפ. צילום: BigStock

עוד לינק זדוני באחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם: חורשי רעה מפיצים בווטסאפ בימים אלה קישור ל-"שדרוג לגרסה חדשה" של היישומון, שלה הם קוראים WhatsApp Pink. אלא שהוורוד הזה שחור מאוד: מדובר בנוזקה שמטרתה היא לגנוב מידע מהמשתמשים. לא ברור כמה משתמשים כבר נפגעו ממנה.

ענקית אבטחת המידע ESET פרסמה היום (ג') התרעה מפני הנוזקה הזדונית, שכמו במקרים רבים אחרים, מוחדרת למכשירי המשתמשים על ידי הודעה מפתה, עם לינק שמוביל להורדה שלה. אלא שמרגע שהיא הורדה לסמארטפון של המשתמש, הנוזקה מתחילה לאסוף מידע אישי עליו.

כך נראית ההודעה המדוברת. מקור: ESET

כך נראית ההודעה המדוברת. מקור: ESET

מדובר בתקיפה שרלוונטית למכשירי אנדרואיד, כאשר אחת התכונות של האפליקציה מבקשת מהקורבן הרשאה לכבות את ההגנה שמוגדרת כברירת מחדל (עוד אחת מהבקשות שהמשתמשים פעמים רבות לא שמים אליהן לב) ולא מאפשרת הורדת אפליקציות מחנות שאינה Google Play הרשמית.

עם ההודעה פרסמה ESET כמה המלצות איך להימנע מנוזקות כאלה ולהתגונן מפניהן לאחר שהן מורדות אל המכשיר: לא להוריד אפליקציות מחנות שאינה רשמית, לא ללחוץ על כל קישור רנדומלי ברשת ולהשתמש בתוכנת הגנה.

לא הגרסה הראשונה של הנוזקה

מחברת אבטחת המידע נמסר כי בחודש ינואר חוקריה עדכנו אודות גרסה מוקדמת יותר של התולעת הזדונית. זו הופצה בהודעות בווטסאפ, גם הפעם במכשירי אנדרואיד, במטרה לפגוע בהם באמצעות תוכנות פרסום ולהפיק מהן רווחים כלכליים.

גרסה צבעונית של ווטסאפ כבר הייתה קיימת בעבר, בגוון זהב, ונקראה WhatsApp Gold.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים