תתחילו להתרגל לומר "היי, ספוטיפיי" – השירות השיק עוזר.ת קולי.ת

הפיילוט לסיוע הקולי מבוסס הבינה החכמה בשירות הזרמת המזויקה הפופולרי מתרחב ● בעתיד נוכל כולנו לבקש בקול מהפלטפורמה לאתר בעבורנו את מה שהכי בא לנו לשמוע, גם כשידינו עסוקות בנהיגה או בבישול ● בהמשך מכינה פסוטיפיי עוד הפתעות מסקרנות

"היי ספוטיפיי". הסיוע הקולי החכם החדש של פלטפורמת הזרמת המוזיקה. איור: ספוטיפיי

ספוטיפיי (Spotify) – שירות הזרמת המוזיקה לפי דרישה – התחדש בעוזר.ת קולי.ת. השירות החכם יגיב למילים "היי ספוטיפיי" שיעוררו אותו לסייע למשתמשים במספר אופנים. הפיצ'ר החדש מרחיב את האפשרויות לתפעל את השירות באמצעות פקודות קוליות, דבר שעד כה התאפשר רק לצורכי חיפוש.

לפי הדיווחים, ספוטיפיי החלה לבדוק את מערכת מילות ההשכמה לפני שנה, אך רק כעת האפשרות מופיעה הלכה למעשה וגם כן – רק בפני קבוצת בודקים קטנה מאוד. המשתמשים הנבחרים לפיילוט הנרחב יותר יקבלו התרעה מהחברה ואז, אם יהיו מעוניינים להשתתף, יהיה עליהם להגדיר את מילות ההשכמה, על ידי מתן רשות לעוזרים הקוליים מבוססי הבינה המלאכותית להקשיב למילים ש"יעירו" אותם, בכל פעם שאפליקציית הסטרימינג פתוחה.

עקב פרשיות עבר ודיווחים על כך שהעוזרים הקוליים מקליטים את משתמשיהם 24/7, החברה הבטיחה לנסיינים שיצטרפו לפיילוט, וכמובן גם לכלל הלקוחות והמשתמשים שיקבלו את האפשרות להשתמש בעזרה הקולית בהמשך הדרך, כי תשמור רק הקלטות שבוצעו לאחר אמירת מילת ההשכמה או לחיצה על כפתור המיקרופון, כלומר היא לא תקליט שיחות שיתקיימו בסביבת המכשיר אלא אם כן ה-AI יזהה ששמע את מילות ההשכמה. ובנוגע למגדר של השירות – ואחרי שהביקורת גרמו גם לכך שסירי (Siri) של אפל (Apple) כבר אינה אישה כברירת מחדל – משתמשים יוכלו לבחור מתוך כמה אפשרויות עבור הקול שישמש את הסיוע הקולי שמציעה ספוטיפיי כתגובה למילות ההשכמה.

עוד חידושים באופק. ספוטיפיי

עוד חידושים באופק. ספוטיפיי

משתמשי ספוטיפיי – במה אפשר לעזור לכם?

מילות ההשכמה מספקות בעיקר גישה ללא מגע ידיים לחיפוש הקולי הקיים באפליקציית המוזיקה המצליחה. למשל הסיוע שלהם יכול להיות מצוין למצבי נהיגה, או אפילו כשהידיים עסוקות בבישול או בהחזקת תינוק. אלא שלמעשה מדובר בשירות שאינו שונה בהרבה מלבקש מכל אחד מהעוזרים הקוליים בסמארטפון לבצע את החיפוש באפליקציה, אלא שבמקרה של סירי או של ה-Google assistant של גוגל, לשניהם יתרון בכך שהם מעירים את האפליקציה גם כשהיא סגורה, זאת כשהמשתמש מגדיר את ספוטיפיי כנגן המוזיקה המועדף עליו.

בעתיד עם זאת העוזר.ת הקולי.ת של ספוטיפיי יכולים להיות המתווכים להרבה טכנולוגיות חדשות. כך למשל, לאחרונה קיבלה החברה פטנט על טכנולוגיה המציעה שירים המבוססים על הרגש המובע בקול של המשתמש. טכנולוגיית זיהוי הדיבור של ספוטיפיי תמדוד כיצד נאמרות מילים, ועל ידי מי, כדי לתכנן בעבורכם רשימת השמעה תואמת מצב רוח. בנוסף החברה רשמה פטנטים ליצירת רצועות קריוקי מהמוזיקה הקיימת, ולמדידת המהירות שמישהו רץ או הולך, כדי לבחור שירים התואמים את הקצב של המשתמש.

הוספת האלמנט הקולי תהיה ככל הנראה גם חלק משאיפות האודיו החברתיות החדשות של ספוטיפיי – לאחר שרכשה את Betty Labs, חברת האם של Locker Room, ספוטיפיי תרצה שלהקל על האפשרות להעלות אנשים לפלטפורמה, שעומדת להפוך להיות יותר דומה לרשת חברתית ולהציע שירות אירוח באודיו.

השירות הזה הוא ככל הנראה עוד שיבוט מתוכן של אפליקציית קלאבהאוס (Clubhouse) המצליחה מאוד כיום, שרק אתמול (ד') נודע כי טוויטר (Twitter) ניסתה לרכוש אותה, ושהן טוויטר והן פייסבוק (Facebook) כבר פיתחו ומציעות גרסת בטא של שיבוט שלה, כחלק מסל השירותים שלהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים