טוויטר ניהלה מגעים לרכישת פלטפורמת שיחות האודיו הפופולרית קלאבהאוס

לטענת מקורות יודעי דבר, שווי העסקה שנידונה עמד על כ-4 מיליארד דולר, אולם נכון לעכשיו המו"מ הופסק ללא סיבה ● במקביל - פייסבוק השיקה פלטפורמה שהדמיון בינה לבין קלאבהאוס לא מפתיע, בהתחשב בהיות השירות מבוקש במיוחד כיום

שירות מצליח שירכש או ישובט. קלאבהאוס. צילום: BigStock

בחודשים האחרונים מנהלת חברת טוויטר (Twitter), המחזיקה ברשת החברתית המצייצת והמצליחה, משא ומתן לרכישת הרשת החברתית העולה קלאבהאוס (Clubhouse), כך דיווח בלומברג, בהתבסס על דבריהם של מקורות יודעי דבר.

לטענת הדוברים, מדובר על עסקה בשווי של כ-4 מיליארד דולר. עוד דווח כי כעת המשא ומתן הופסק, אבל לא ניתן הסבר אודות הסיבה לכך.

מוקדם יותר השבוע דיווח בלומברג כי פלטפורמת שיחות האודיו קלאבהאוס נמצאת במגעים לגיוס של כ-4 מיליארד דולר ממשקיעים. לדברי האתר, אפשר שכישלון במשא ומתן מול טוויטר גרם להחברה לחפש דרכים אחרות להשיג מימון בסכום זה.

קלאבהאוס היא למעשה, כאמור, רשת חברתית המספקת תקשורת קולית בין משתתפים כמו גם עריכת מעין תכניות רדיו אונליין. השירות מאפשר למשתמשים לפצוח בשיחה משלהם, או להאזין לשיחות של אחרים ב"חדרים" דיגיטליים, שיכולים לארח עד 5,000 איש.

קלאבהאוס אמנם קיימת רק כשנה, אך כבר הצליחה לעורר עניין של אנשי עסקים, מפורסמים וכוכבים הוליוודיים.

אימץ את קלאבהאוס. אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברות הענקיות טסלה, SpaceX ואחרות. צילום: BigStock

אימץ את קלאבהאוס. אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל החברות הענקיות טסלה, SpaceX ואחרות. צילום: BigStock צילום: BigStock

היזם שהוא אחד המצליחים בעולם, אילון מאסק, מנכ"ל החברות טסלה ו-SpaceX, אימץ אל חיקו את השירות, דרכו ערך בחודשים האחרונים שיחות עם כמה וכמה אנשים מסקרנים, כמו למשל עם ולד טנב, מנכ"ל שירות ההשקעות נטול העמלות רובין הוד (Robinhood). השניים שוחחו על פרשיית מניות השורטס, או כפי שהן מכונות כיום 'מניות המם', שלהצתתה אחראי חלקית מאסק עצמו. מאסק גם הזמין את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לשוחח איתו בקלאבהאוס, אבל בינתיים האיש החזק ברוסיה לא נענה לאתגר.

מתלהב מאפשרות שיחות האודיו. ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

מתלהב מאפשרות שיחות האודיו. ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

עם ההצלחה באים השיבוטים

וכנהוג כיום, רשתות חברתיות גדולות, כולל טוויטר בעצמה, כבר החלו לפתח שיבוטים משלהן לשירות המשגשג. למי שלכאורה מנסה או ניסתה לרכוש את קלאבהאוס יש בעצם כבר את טוויטר ספייסז (Twitter Spaces) – שירות שהוא מתחרה פוטנציאלי שיושב בדיוק על המשבצת של מה שקלאבהאוס מספקת. הוא הושק בסוף שנת 2020, אך זמין רק בגרסת בטא עד כה. ואולם מי שמכיר את הנושא טוען כי מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, מהמר על אודיו כדרך חדשה עבור משתמשי מדיה חברתית לתקשר.


בתוך כך, NPE Team – קבוצת המו"פ הפנימית של פייסבוק (Facebook) – השיקה השבוע (ד') ניסוי חדש שלה לבדיקת בטא ציבורית. מדובר על שירות בשם הוטליין (Hotline) ולפי התקשורת האמריקנית, ניתן לתאר את היישום מבוסס האינטרנט כסוג של שירות שהוא ערבוב של המדור לייב של אינסטגרם (Instagram Live), שבבעלות פייסבוק, ו… כמובן – קלאבהאוס.

השירות המוצע מאפשר ליוצרים לדבר עם קהל, שיכול לאחר מכן לשאול שאלות באמצעות טקסט או אודיו. עם זאת, בניגוד לקלאבהאוס, יוצרים יכולים לבחור להפעיל את המצלמות שלהם באירוע שלהם, במקום להסתפק באודיו בלבד בעת שיתופו עם הקהל.

לפי הדיווחים, ממשק המשתמש של הוטליין בניידים ייראה מוכר לכל מי שכבר השתמש בקלאבהאוס או בטוויטר ספייסז, או בכל אחת מהרשתות החברתיות האחרות מבוססת השמע בלבד. בראש היישום לנייד (או בצד במקרה של שולחן העבודה), יש אזור בו מארח האירוע מופיע בסמל פרופיל עגול או, בסימון של הזרמת וידיאו חיה; ואילו בחלק התחתון נמצאים המאזינים לאירוע.

אגב, השיחות בקלאבהאוס אינן מוקלטות, ולכן גם לא ניתנות לפיקוח של השלטון, מה שגרם לסין לחסום את הפלטפורמה במדינה בפברואר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים