אפליקציית הדיונים Clubhouse נחסמה בסין

אפליקציית Clubhouse מאפשרת דיונים בין משתמשים באודיו ולא בצ'ט - כשהשיחות לא מוקלטות, ולכן גם אינן ניתנות לפיקוח של השלטון - וזכתה בשבועות האחרונים לפופולריות בסין ● משתמשים מסין ומטאיוואן דנו בה בנושאים רגישים – עד שאתמול הם קיבלו הודעה שהאפליקציה נחסמה

גם באנדרואיד. קלאבהאוס. צילום: Bigstocck

קצת פרטיות שהשיגו משתמשי אפליקציית Clubhouse לא נשאה חן בעיני המשטר הסיני, והחל מאתמול היא אינה זמינה עוד בסין, ונראה שנחסמה על ידי מה שמכונה "חומת האש הגדולה".

האפליקציה, שפועלת במתכונת של מוזמנים בלבד, מאפשרת למשתמשים לקיים דיונים באודיו ולא בצ'אט בחדרים ייעודיים. עד לאחרונה השתמשו בה בעיקר חובבי טכנולוגיה מעמק הסיליקון – אך בשבועות האחרונים ביא צברה פופולרית בסין. בשונה מאפליקציות סיניות רבות, היא לא מפוקחת, ובעקבות כך מאפשרת דיונים בנושאים שרק לעיתים רחוקות נידונים ברשת הגלויה. לפי הדיווחים, הפופולריות הגוברת של האפליקציה, לצד היותה למוזמנים בלבד, הובילה גם לכך, שהזמנות לאפליקציה החלו להימכר ב-77 דולר.

המשטר הסיני, כידוע, מפקח ב"שבע עיניים" על כל מה שמפורסם באינטרנט ועל תוצאות חיפוש, תוך הטלת מגבלות על פרסום פוסטים בנושאים רבים. ואולם שיחות האודיו ב-Clubhouse לא מוקלטות, מה שאפשר למשתמשים קצת פרטיות – עד שהגיעה החסימה.

כתבי ה-BBC שעקבו אחר השימוש באפליקציה בסין דיווחו, כי גילו חדרים עם אלפי משתתפים מסין ומטאיוואן, שדנו בנושאים רגישים.

הנושאים שנדונו באפליקציה כללו, למשל, יתרונות וחסרונות של דמוקרטיה, מדיניות שנויה במחלוקת בהונג קונג ואיחוד של סין וטאיוואן, ומשתתפים משתי המדינות גם חלקו סיפורים על ביקורים זה אצל זה. בסוף השבוע האחרון, רבים מהמאזינים אף העלו תהייה עד מתי יתיר המשטר שיחות פתוחות ולא מפוקחות.

סימני השאלה לא נותרו פתוחים זמן רב, ואתמול דיווחו אלפי משתמשים באפליקציה, שהיא נותקה מהרשת, והשלטונות הסיניים לא פרסמו על כך כל הודעה רשמית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים