מנורה מבטחים מטמיעה מערכת סאפ ליישום תקן IFRS17 – במיליוני שקלים

מערכת SAP-FPSL מאפשרת לחברת הביטוח עיבוד מידע פיננסי בצורה מהירה וגמישה, ביצוע תחשיבים פיננסיים ואקטואריים, ומתן מענה לדו"חות ולצרכי הרגולטור ● יישום הפרויקט מתבצע באמצעות נס

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה במנורה מבטחים. צילום: יח"צ

מנורה מבטחים מטמיעה בימים אלה, באמצעות נס, מערכת מבית סאפ ליישום התקן החשבונאי IFRS17. הפרויקט החל לפני כחודש וההטמעה מבוצעת בשלבים, בהתאם ללוח הזמנים ליישום התקן של הרגולטור. ההיקף הכספי של הפרויקט עומד על מיליוני שקלים.

המערכת המוטמעת היא SAP-FPSL (ר"ת Financial Products Subledger – ספר עזר למוצרים פיננסיים). היא מאפשרת לחברת הביטוח עיבוד מידע פיננסי בצורה מהירה וגמישה, ביצוע תחשיבים פיננסיים ואקטואריים, ומתן מענה לדו"חות ולצרכי הרגולטור. להטמעה קדם פרויקט טכנולוגי של הכנת תשתיות דטה, חומרה ותוכנה המתאימות ליישום התקן.

נס מבצעת את הפרויקט במנורה יחד עם IFB – חברה גרמנית, שמתמחה ביישום תקן IFRS17. החברות העמידו לטובת מנורה פתרון שמקצר לוחות זמנים ומאפשר לחברה לבחון את תוצאות יישום הפרויקט והמשמעויות הנלוות לכך החל מזמן קצר לאחר התחלתו.

IFRS17 הוא תקן דיווח חשבונאי בינלאומי, שקובע את העקרונות להכרה, למדידה, להצגה ולגילוי של חוזי ביטוח שבתכולת התקן. המטרה של תקן זה היא להבטיח שחברות הביטוח תוכלנה למדוד ולדווח מידע רלוונטי, שמייצג נאמנה חוזים אלה. מידע זה נותן בסיס למשתמשים בדו"חות הכספיים להעריך את ההשפעה שיש לחוזי ביטוח על המצב הכספי, על הביצועים הכספיים ועל תזרימי המזומנים של ישות.

פתרון FPSL הוא מודול של סאפ שמבוסס על טכנולוגיית HANA. באמצעותו ניתן לקלוט מידע רב ממערכות הביטוח, ברזולוציה גבוהה, לבצע תחשיבים פיננסיים מורכבים, ולנהל חשבונאית את רכיבי הרווח וההפסד לפי הנחיות הרגולציה.

"פתרון עם גישה חשבונאית טהורה"

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל אגף מערכות מידע וטכנולוגיה במנורה מבטחים, אמר כי "המערכת של סאפ תאפשר לנו לעבד מידע פיננסי בצורה מהירה וגמישה, תוך ביצוע תחשיבים פיננסיים מורכבים והתאמה לדרישות הרגולציה".

לדברי רפי הופמן, סמנכ"ל ומנהל חטיבת סאפ בנס, "מדובר בפרויקט רגולטורי רחב היקף, ואנחנו מביאים אליו את הראייה ארוכת הטווח שלנו ואת יכולותינו בתכלול פרויקטים מסוג זה".

גיל ששון, Account Executive ומנהל מגזר הביטוח בסאפ ישראל, ציין ש-"פתרון ה-FPSL עובד על תשתית טכנולוגית מהמתקדמות בעולם, אך מעל לכל מודגשת הגישה החשבונאית הטהורה שלו למול הגישה האנליטית. במוצר עם גישה חשבונאית יש תמיד ניהול גרסאות וניטור מובנה, הוא משתלב בתהליך הסגירה של הספרים, לא דורש לתכנן מחדש את המערך החשבונאי והוא נוח לתכנון, סימולציה וחיזוי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים