פודקאסט אנשים ומחשבים: איך מסייעת הסוכנות לעמותות להטמיע טרנס' דיגיטלית?

דוביק יהב, מנמ"ר הסוכנות, מספר בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים מדוע הסוכנות היהודית החליטה להיכנס לתחום של שירותי מיחשוב לעמותות ולארגונים במגזר השלישי

דב יהב, מנמ"ר הסוכנות היהודית.

הסוכנות היהודית מוכרת בעיקר בזכות הפעילות שלה למען העלייה והקהילות היהודיות בחו"ל וכן במיזמים חברתיים בישראל. אולם דוביק יהב, מנמ"ר הסוכנות מגלה בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, שבאחרונה הרחיבה הסוכנות את אופי פעילותה, והקימה חברה בת בשם טקיוניטי, שמעניקה שירותי מיחשוב וידע לעמותות במגזר השלישי. הסוכנות אף זכתה בפרס בתחרות מצטייני המיחשוב השנה, על פרויקט מיחשוב תהליך גיוס תרומות באוניברסיטת בן גוריון.

"בישראל פעילים כ-20 אלף ארגונים ללא מטרות רווח, בתחומי הפעילות השונים", אומר יהב, המשמש בנוסף על תפקידו כמנמ"ר החברה גם כמנכ"ל טקיוניטי. "בשנים האחרונות אנחנו רואים את החשיבות שממלאת הטכנולוגיה בפעילות הארגונים האלו, שבעבר ראו בטכנולוגיה מוצר מותרות שאפשר להסתדר בלעדיו והעדיפו להשקיע את המשאבים בפעילות עצמה". לדבריו, זוהי מגמה שקיימת בכל העולם, וכתוצאה מכך חברות בינלאומיות מנגישות את המוצר שלהן ויוצרות ערוצי שיווק והתאמה לצרכים שלהם ללא מטרות רווח.

"במהלך השנים צברנו ניסון, ידע ופתרונות טכנולוגיים ייעודיים לארגונים ללא מטרות רווח, ואז עלתה המחשבה, שמה שטוב לסוכנות היהודית טוב גם לעמותות ולמלכ"רים בישראל", אומר יהב.

"מכירת שירותי IT לארגונים אלו תסייע להם לקדם את המטרות שלהם, ותהיה בכך הפריה הדדית לכל הארגונים במגזר השלישי, ומובן שזה יוביל גם להשבחת הפתרונות ולהפחתת עלויות בטווח הארוך", אומר יהב. את המהלך הוביל יהב לפני שלוש שנים. הוא מודה, כי זה לא היה מהלך קל, ובאופן טבעי הוא נתקל בחשדנות, אבל בסוף קיבל את ברכת הדרך, וכעת הוא מוכיח את עצמו".

 

טקיוניטי הוקמה על בסיס חברה קודמת ששמה ל.ל.נ, מייסודה של הסוכנות היהודית שהוקמה ב-1979. עד כה החברה סיפקה שירותי מחשוב בפריסה עולמית לחברה האם, שהיא הסוכנות, להסתדרות הציונית, לחברות הבנות שלה, וכעת הפעילות התרחבה לעמותות ומגזר שלישי.

"אחד הפרויקטים שעשינו באחרונה הוא באוניברסיטת בן-גוריון ובוועד למען החייל, ואף זכינו בפרסי הוקרה באנשים ומחשבים", אומר יהב.

טקיוניטי מתמודדת במכרזים בפרויקטים שונים, וזכתה בארגונים כמו גדולים מהחיים, האוניברסיטה העברית, עמותת איל"ן ועוד.

יהב אומר, כי החברה פועלת כחברה עצמאית, היא מעסיקה 55 עובדים, כולם בעלי הכשרה בתחומי ה-IT, כספים וניהול פרויקטים.

יהב מפרט בראיון אילו טכנולוגיות הם מטמיעים, בין היתר בתחום ה-CRM עם דגש על פתרונות סיילספורס.

"יש לנו צוות גדול של כ-15 עובדים בתחום ה-CRM, צוות מנהלי פרויקטים, מיישמים ומפתחים בעלי ידע וניסון רב והסמכות בתחום", הוא מציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים