אנשים ומחשבים ואני: פרי גונן

במלאות 40 שנים לאנשים ומחשבים, בכירים בתעשייה מספרים - ומראים - על עצמם ועל מה גוף המדיה, הכנסים והאירועים המובילים של הענף מהווה עבורם

פרי גונן (משמאל) ואנשי בורלנד: לודוויק נווה – מנהל מכירות למזה"ת, מרטין ראים מצוות הטכנולוגיה. צילום: פרטי

פרי גונן הוא אחד מוותיקי קהילת ההיי-טק ולקוחות אנשים ומחשבים. לראשונה נפגש עם אנשים ומחשבים כשהיה מנהל הכספים של חברת איסכור. כאיש כספים ורואה חשבון הוא הקים בשנת 1985 את חברת פרי אינטרנשיונל, וקיים פעמיים בחודש סמינר של שלושה ימים, שנועד ללמד מנהלים בכירים ומנכ"לים של חברות גדולות, ארגונים גדולים ובנקים שימוש בכלים חדישים ל-PC: לוטוס 1-2-3 של חברת לוטוס כגיליון אלקטרוני, ודיבייס 2 של אשטון טייט – מסד נתונים. המטרה הייתה לתת למנהלים את השליטה בנתונים ובדו"חות החשובים לעבודתם השוטפת, ללא צורך להמתין, ולהפחית את התלות ביחידות המחשב שלהם לצורך זמינות מיידית של דו"חות וניתוחים.

למרות שלוטוס 1-2-3 היה באותם הימים הסטנדרט בכל הקשור לגיליונות אלקטרוניים, גונן ניתק את הקשר איתם, כי בלוטוס לא הסכימו אז למכור ישירות לחברה ישראלית ולמנות נציגה בארץ, ופרי אינטרנשיונל עברה לבורלנד ולגיליון האלקטרוני שלה, קוואטרו  פרו, שזכה להצלחה רבה – מה שהביא את לוטוס לפתוח משרד בישראל, ומלחמה טכנית ושיווקית פרצה ביניהן.

גונן שיווק בארץ גם את טורבו פסקל של בורלנד כשפת פיתוח ואת מסד הנתונים פרדוקס של החברה – עוד הצלחות. כמובן, ברבות הימים מיקרוסופט המשיכה במסע ההשתלטות שלה על השוק והצליחה, אבל אנחנו עדיין בשנים הטובות והתמימות.

בין המשתתפים בקורסים של פרי היו גם דוקטורנטים מאוניברסיטת תל אביב, ואפילו ד"ר ניב אחיטוב, שהפך לאושיה בתחום ולדיקן הפקולטה.

בפתיחת כל שנה חתם גונן על הסכם שנתי עם מחלקת הפרסום של אנשים ומחשבים, השתתף בכנסים, ומערך השיווק שלו – שכלל אותו ואת סמי אברמוביץ – תוגבר עם רני רוגל מדורן תקשורת, שלקח חלק בפגישות וביוזמות ובמימושן, כולל מגזין צבע של החברה, ואפילו פרסום תשדיר בתוכנית "צבע הכסף" ברשת ב' ב-16:30, שאז הייתה שעת נסיעה הביתה של רבים. תשדיר אחד בים, שהביא לתגובות רבות של "פרי, כל היום שומעים אתכם ברדיו".

גונן מספר: "השתתפנו בכמה תערוכות של אנשים ומחשבים, אך השיא היה בתערוכת אינפוטק 1997, שבה הבאנו טון תפוחי עץ והקמנו בסטת חלוקת תפוחים, שבאה להראות, שתוכנה היא באמת קומודיטי. לא רק שחילקנו תפוחים לכל המשתתפים, אלא שפעם בכמה דקות זרקנו באוויר חבילות תוכנה של קוואטרו פרו – חינם למבקרי התערוכה. זה ממש לא היה מקובל בזמנים אלה – היה פשוט מטורף, ואנשים פשוט חיכו בצד עד שנזרוק באוויר עשרות רבות של חבילות תוכנה".

הבסטה של פרי אינטרנשיונל בתערוכת אינפוטק 1977, בארגון אנשים ומחשבים. צילום: פרטי

הבסטה של פרי אינטרנשיונל בתערוכת אינפוטק 1977, בארגון אנשים ומחשבים. צילום: פרטי

לא כל יום יועץ תקשורת נותן תעודת הוקרה ללקוח שלו. צילום: פרטי

לא כל יום יועץ תקשורת נותן תעודת הוקרה ללקוח שלו. צילום: פרטי

"בשנת 1995, מוסיף גונן, "הקמנו חברה משותפת עם מטריקס לפעילות המכירות בישראל של בורלנד, שהיא עצמה נעלמה בהמשך מעולם התוכנה עקב חברה קטנה אחת בשם מיקרוסופט, שדרסה את המתחרים. אני שמח לסיים בשבחים לפלי הנמר פלד, שליווה אותנו כל השנים וגילה הבנה וידע בפעילותנו, ולרענן (רני) רוגל, שפעל לא כספק שירות אלא כאיש החברה, ועד היום אנחנו חברים ונפגשים מדי מספר חודשים לארוחת צהרים – מקווים לחזור לכך בקרוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים