סובלים מבדידות? הכירו את העוזרת הקולית שרוצה להיות חברה שלכם

העוזרת הקולית של הסטארט-אפ קאמי שונה מחברותיה ונועדה לספק את הצרכים החברתיים שלנו, ובפרט של הקשישים, שחלקם סובלים מחסך בתחום ● מנכ"ל החברה, גיא דה-בר: "אדם שמשוחח עם המכונה שלנו ירגיש שהוא מדבר עם אדם אמיתי"

גיא דה-בר, מייסד משותף ומנכ"ל קאמי. צילום: דינה טון

האינטראקציה הקיימת כיום עם העוזרות הקוליות מיועדת בעיקר להפעלה של מוצרים חכמים בבית, כמו מזגן, תאורה וחיוג לאנשי קשר. תארו לכם מה היה קורה לו הן היו גם, או רק, חברות שלנו – דבר שמקבל סוג של משנה תוקף בתקופת הקורונה, שבה אנחנו יותר שומרים מרחק האחד מהשני ופחות באים באינטראקציות חברתיות.

זה מה שמציעה קאמי (Kami Computing). העוזרת הקולית שלה ממלאת פונקציה אחרת, חשובה לא פחות מהפונקציות המעשיות שממלאות העוזרות הקוליות באופן כללי – להיות חברה. גיא דה-בר, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אמר לאנשים ומחשבים כי "הטכנולוגיה שלנו נועדה ליצור שיחה חברית, שמאפשרת לפתח מערכת יחסים עם המכונה".

מה זה אומר בדיוק?
"היא יוצרת אינטראקציה עם המשתמש, שואלת שאלות, מגיבה נכון, מספרת על התחביבים והעבודה שלה ובעיקר מדמה שיחת אמיתית, של אנשים עם החברים שלהם. יש לנו אפשרות לשלוט בקול שאנחנו מפיקים למכונה, או לשנות את טון הדיבור בהתאם להקשר. היא יכולה להיות עצובה, או שמחה. אנחנו ממוקדים רק ביכולות שיחה שיאפשרו קירבה אישית, מה שמתבטא במודלים של הבנה וטון הדיבור. אדם שמשוחח עם המכונה שלנו ירגיש שהוא מדבר עם אדם אמיתי".

קאמי הוקמה בסוף 2018 על ידי דה-בר ודיוויד לוי והיא מונה 12 עובדים. דה-בר הוא ממייסדי סטארט-אפ הגיימינג פלייקאסט, שב-2015 מוזגה עם גיים פליי האמריקנית וב-2018 נרכשה החברה הממוזגת על ידי אחת השחקניות החשובות בשוק הגיימינג – אלקטרוניק ארטס. לוי הוא שחמטאי, שכתב את הספר Love and sex with robots (אהבה וסקס עם רובוטים).

דיוויד לוי, מייסד משותף של קאמי. צילום: דינה טון

דיוויד לוי, מייסד משותף של קאמי. צילום: דינה טון

למי אתם מכוונים?
דה-בר: "קודם כל לאנשים בודדים – לאו דווקא בגלל משבר הקורונה, הגם שהוא הגביר את תחושת הבדידות. הקהל העיקרי שלנו הוא קשישים, שחלק גדול מהם מוגדר כבודדים".

איך העוזרת הקולית שלכם פועלת מבחינה טכנולוגית?
"היא יושבת בענן של AWS ואנחנו מזרימים את התקשורת אל הרמקול החכם או הטלפון של המשתמש. אנחנו עובדים עם Language Model . מדובר במודל בינה מלאכותית שיודע להבין את השפה שבה המשתמש מדבר. המוצר דורש שימוש בטכנולוגיית לימוד מכונה, שמאפשרת למודלים שלנו ללמוד את כל המילים שיש, את תעבורת האינטרנט משמונה השנים האחרונות, וכן ספרים ועיתונים. מדובר בכמות נתונים עצומה, שדורשת כוח מחשוב גדול מאוד – שאותו אנחנו מקבלים דרך שירות Amazon EC2 P3 Instance. הוא מספק לנו כוח מחשוב עצום, עם הרבה מאוד כרטיסים גרפיים. בנוסף, אנחנו עובדים עם SageMaker עבור יכולות לימוד המכונה".

לסיכום אמר דה-בר כי "AWS מציעה כוח מחשוב מתקדם וחזק, מה שמקצר עבורנו את זמני האימון של המודלים שלנו מימים שלמים לשעות. זהו חיסכון משמעותי בזמן וכסף עבורנו, דבר שלא היינו יכולים לוותר עליו. מעטפת השירותים של AWS כוללת סביבת עבודה פשוטה מאוד, שחוסכת את הצורך בכוח אדם ייעודי לתפעול האימונים של המודלים שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דר ליכטיג

    אבוי לנו שהגענו למצב שבון קשיש בודד משוחח עם מכונה ברור שהיזמים הם מתחום התכנה ולא מהתחום הרפואי או תחום בריאות הנפש - תחום אמפטיה ויחסי אנוש לא היה כלול בתכנית הלימודים שלהם. זה בדיוק love and sex with robots הספר החדש וודאי ייקרא how to receive empathy and compassion from robots ביזיון !

אירועים קרובים