איזו חברה ישראלית זכתה בתחרות בינלאומית לערים חכמות בברצלונה?

פרויקטים מ-46 מדינות ברחבי העולם הוגשו לתחרות השנתית, אבל רק אחת זכתה – זנסיטי הישראלית

מעמד הענקת הפרס לזנסיטי. מימין: אייל פדר, מנכ"ל החברה, סרג'יו ויניצקי, נציג קונגרס הערים החכמות ברצלונה בישראל, ואריאל ברודי ויניצקי. צילום: צוף יצחקי

חברת הסטארט-אפ זנסיטי, בראשותו של היזם אייל פדר, זכתה בפרס יוקרתי בתחרות שנערכה במסגרת הקונגרס הבינלאומי לערים חכמות SCEWC (ר"ת Smart City Expo World Congress), שנערך בכל שנה בברצלונה. הקונגרס כולל תערוכה וכנס והשנה, בגלל מגפת הקורונה, הוא התקיים באופן וירטואלי, בהשתתפות אלפי אנשים מרחבי העולם.

זנסיטי נוסדה ב-2014 ובאוגוסט האחרון סיימה סבב גיוס B בסך של 13.5 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ובהשתתפות גופים נוספים, בהם כנען פרטנרס, קרן ההשקעות של מיקרוסופט וסיילספורס. המערכת של החברה מנתחת נתונים מרשתות חברתיות, ערוצי המוקד העירוני וערוצי התקשורת השונים, ומייצרת תובנות בזמן אמת המותאמות לצרכים של ראשי ערים, מנכ״לי עיריות ועוד. תובנות אלה מאפשרות לרשויות המקומיות להבין את מגוון הדעות והצרכים של תושביהן.

במסגרת התחרות התמודדה זנסיטי מול מאות פרויקטים שהוגשו אליה מ-46 מדינות ברחבי העולם, שהחברות שעומדות מאחוריהם נדרשו על ידי מארגניה להוכיח את עצמן כחדשניות וכבעלות השפעה.

בגלל מגבלות הקורונה, הפרס הוענק לזנסיטי על ידי נציג קונגרס הערים החכמות בישראל, סרג'יו ויניצקי, בטקס קצר שנערך במשרדי החברה בתל אביב. פדר אמר כי "הפרס מהווה הערכה לעבודה המשמעותית שאנחנו עושים ב-200 ערים ברחבי העולם".

פדר דיבר על החברה ועל המערכת שלה בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, שנערך כמה ימים לפני היוודע דבר הזכייה. בין היתר הוא אמר שזנסיטי עשתה את ראשית דרכה במסגרת מיזם של עיריית תל אביב-יפו, שמאפשר לחברות צעירות לפתח פתרונות שיכולים לסייע לרשות המקומית לקבל החלטות טובות יותר. המיזם מתארח במתחם של העירייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים