נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נכנס לשוק השבבים

הנשיא צפוי לחתום על צו נשיאותי שמטרתו למצוא מקורות מימון לבניית מפעלי ייצור חדשים בארצות הברית ● רק 12% מהמעבדים מיוצרים בארצות הברית, לעמת 37% ב-1990

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. צילום: BigStock

בעיות האספקה בשוק השבבים והמעבדים יזכו להתייחסות מצד הנשיא האמריקני החדש, ג'ו ביידן. זה אמור, לפי דיווחים שפורסמו בימים האחרונים, לחתום על צו נשיאותי שמטרתו למצוא מקורות מימון לבניית מפעלי ייצור חדשים בארצות הברית. בהתאם לכך אמרה מזכירת העיתונות בבית הלבן, ג'ן פסקי, בתדרוך כי הממשל מזהה נקודות חנק פוטנציאליות בשרשרת האספקה, וכי הוא פועל לעשות יותר.

האמירות הללו מתחברות לדו"ח שפרסם הפנטגון, שלפיו בארצות הברית מיוצרים רק 12% מהמעבדים המיוצרים בעולם, ברמות השונות, וזאת לעומת שיא של 37% ב-1990. הירידה הזאת עלולה, בסופו של דבר, לפגוע במחקר ובפיתוח, ולגרום לארצות הברית לפגר בתחומים החשובים של הבינה המלאכותית, ואף פיתוח ה-5G. כיום, רוב הייצור, גם של החברות האמריקניות, מופנה למיקור-חוץ, כש-TSMC וסמסונג הן היצרניות המובילות.

המסקנה מהדיווח: ייצור מעבדים בארצות הברית – לא אטרקטיבי

"זה בעיקר מאחר שממשלות מתחרות מציעות תמריצים וסבסוד משמעותיים כדי למשוך מתקני ייצור מוליכים למחצה חדשים, בעוד שארצות הברית לא. במקביל, הן הגדילו את ההשקעות במחקר ופיתוח באופן משמעותי, בעוד שההשקעה בארצות הברית במחקר יחסית שטוחה", נכתב בדיווח.

במקביל, מפעילות יצרניות השבבים והמעבדים לחץ משלהן, באמצעות לובי שהן מפעילות בקונגרס תחת השם איגוד תעשיית המוליכים למחצה. בלובי הזה פעילות, בין השאר, AMD, אינטל וגלובלפאונדריס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים