דו"ח: למרות מאמציה, יוטיוב עדיין מקדמת תוכן קיצוני

9% מהמשתמשים נתקלו לפחות בסרטון אחד מערוץ קיצוני ו-38% מההמלצות בערוצים אלה היו לסרטונים נוספים מאותו סוג ● ביוטיוב מציינים כי הם עושים מאמצים להפחית את תוכן השנאה בפלטפורמה שלהם

יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

למרות מאמציה להסיר תכנים שמהווים שיח שנאה מהפלטפורמה שלה, יוטיוב עדיין מקדמת תוכן קיצוני – כך עולה מדו"ח של הליגה נגד השמצה, שפורסם בסוף השבוע. מחברי הדו"ח גילו כי יוטיוב עדיין ממליצה למשתמשים מסוימים על תכני עליונות הגזע לבן ותכנים פוגעניים פוטנציאליים נוספים.

9% מהמשתתפים במחקר של הליגה מסרו שהם נתקלו לפחות בסרטון אחד מערוץ המוגדר קיצוני ביוטיוב ו-22% נתקלו לפחות בסרטון אחד מ-"ערוץ אלטרנטיבי, שיכול לשמש פרצה לפרסום תוכן קיצוני". בנוסף, 38% מההמלצות שהוצגו למשתמשים לצד קטעי הווידיאו מערוצים אלטרנטיביים ו-29% מהן כאשר מדובר בערוצים קיצוניים היו לסרטונים נוספים מאותו הסוג – ובחלק מהמקרים הגולשים הקליקו על ההפניה לצפייה בסרטונים אלה.

"קל מדי לאנשים שמתעניינים בתכנים קיצוניים למצוא את מבוקשם ביוטיוב, שוב ושוב", אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה. "חברות הטק, כולל יוטיוב, חייבות לפעול על מנת להבטיח כי תוכן קיצוני מוסר מהפלטפורמות שלהן, ואם הן לא – הן נושאות במלוא האחריות, כאשר המערכת שלהן, שנועדה על מנת לחבר גולשים ומשתמשים, מקדמת תוכן מסוכן, שמוביל לאלימות".

הממצאים עוררו הדים בבית הנבחרים

מיוטיוב נמסר בתגובה כי היא הורידה באופן דרמטי את התכנים הגזעניים וממשיכה לפתח אמצעים למלחמה בפשעי השנאה על הפלטפורמה שלה. דובר מטעם החברה אמר כי "יש לנו מדיניות ברורה שאוסרת על שיח שנאה והטרדות, וברבעון האחרון השבתנו יותר מ-235 אלף ערוצים כי הפרו אותה".

"מעבר להסרת תוכן", הוסיף, "מאז 2019 הגבלנו את הנגישות של תוכן שלא מפר את המדיניות שלנו אבל קרוב לכך, כדי לוודא שהמערכות שלנו לא ממליצות עליו באופן נרחב לאלה שלא מחפשים אותו".

הדו"ח של הליגה נגד השמצה עורר הדים בבית הנבחרים האמריקני. חברת הקונגרס הרפובליקנית אנה אשו, החברה בוועדת האנרגיה והמסחר ובתת הוועדה לענייני טכנולוגיה, אמרה כי "הממצאים הללו מזיקים. הם מהווים הוכחה ברורה מדוע יוטיוב צריכה לחשוב מחדש על הליבה של המוצר שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים