רבעון מעורב לסייברארק; מגייסת יותר מ-200 עובדים

החברה אמנם הציגה ברבעון הרביעי הכנסות שיא, אבל הגידול בהן, של 11.5%, היה נמוך יותר מהזינוק של 18% בהוצאות * כתוצאה מכך, הרווח הנקי צנח ב-42% ● בנוסף, סייברארק הודיעה כי היא מאיצה את גיוס העובדים למרכזים שלה בפתח תקווה ובבאר שבע

אודי מוקדי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סייברארק. צילום: יח"צ

תקופת הקורונה עושה טוב יחסית להכנסות של סייברארק, שהגיעו לשיא רבעוני. עם זאת, הגידול בהכנסות – הן ב-2020 כולה והן ברבעון האחרון שלה – היה קטן יותר מאשר העלייה בהוצאות, מה שהביא לפגיעה ברווחיות. הדברים עולים מהדו"חות שסייברארק פרסמה היום (ה').

לצד הדו"חות, חברת האבטחה והסייבר פרסמה שהיא מתכוונת לגייס השנה יותר מ-200 עובדים בישראל, מתוכם מעל 100 מתכנתים עבור מרכז הפיתוח שלה בפתח תקווה והמרכז החדש בבאר שבע. בשנה שעברה סייברארק גייסה בישראל יותר מ-100 עובדים בישראל, מתוכם 70 מתכנתים.

באשר לנתונים הכספיים, בשנה כולה, ההוצאות של סייברארק גדלו ב-23.3% ל-458.4 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-7% בלבד ל-464.4 מיליון. הרווחיות נפגעה מהיחס הזה מאוד: הרווח התפעולי השנתי של החברה צנח ב-90.4% לשישה מיליון דולר והחברה רשמה הפסד נקי של 5.8 מיליון דולר לעומת רווח של 63 מיליון ב-2019.

גם הרבעון האחרון של שנת הקורונה הסתיים עם גידול בהכנסות, אך עלייה גדולה יותר בהוצאות: בעוד שהוצאות החברה זינקו ב-17.8% ל-125.7 מיליון דולר, ההכנסות עלו ב-111.5% ל-144.5 מיליון. חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות הרישיונות גדלו ב-15.6% ל-80.8 מיליון דולר ומכירות השירותים, לרבות שירותי התחזוקה – ב-20% ל-64 מיליון. גם ברבעון, היחס לטובת העלייה בהוצאות אל מול הגידול בהכנסות פגע קשה ברווחי החברה: הרווח הנקי צנח ב-41.9% ל-12 מיליון דולר, הרווח למניה צלל ב-43.4% ל-30 סנט והרווח התפעולי קטן ב-18.7% ועמד על 18.8 מיליון. סעיף חבות המס שיקף את הירידה ברווחיות: זו קטנה ב-13% לארבעה מיליון דולר.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות הרבעוניות רשמו צמיחה של 34.77% ל-22.7 מיליון, הרווח גדל ב-8% ל-121.8 מיליון והרווח השולי הגיע ל-84.29%.

"הפריצה לסולארווינדס – דוגמה מובהקת לחדשנות ההאקרים"

אודי מוקדי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל סייברארק, התייחס בדבריו לאחר פרסום התוצאות למתקפת סולארווינדס, שפגעה פגיעה רחבה בחברות ובגופים ממשלתיים, בעיקר בארצות הברית. הוא אמר כי "הפריצה לסולארווינדס הינה דוגמה מובהקת לחדשנות ההאקרים. מתקפות על שרשראות אספקה אינן דבר חדש, אך מתקפה זו הייתה חסרת תקדים בהיקפה ובדיוקה. מתקפת סולארווינדס היא נורת אזהרה לארגונים ותזכורת לכך שניצול הרשאות פריבילגיות עומד בבסיסה של כמעט כל מתקפת סייבר גדולה".

הוא הוסיף כי "וקטור 'מתקפת שרשרת האספקה' נותן תוקף נוסף לכך שאימוץ אסטרטגיית אבטחת זהות הוא קריטי להתמודדות עם צרכיהם המשתנים של לקוחות, שעומדים בסכנה של מתקפות מונחות זהות מסוג זה".

באשר לתוצאות הכספיות הדגיש מוקדי כי הן "משקפות את עוצמת הביקוש המתגבר לפלטפורמת אבטחת הזהות שלנו, שמטפלת באבטחת הגישה לחשבונות פריבילגיים. בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, מעבר לענן ועבודה מרחוק, גובר הביקוש לפתרונות אלה. ככל שארגונים מאמצים את הגמישות והזריזות של השימוש בענן, פתרונות אלה מעצימים את יכולתם לממש את האסטרטגיה שלהם באופן בטוח ומאובטח".

הוא המשיך ואמר ש-"תוצאות הרבעון הרביעי מהוות עבורנו נקודת זינוק למעבר למודל של הכנסות חוזרות, שכבר החל ברבעון הנוכחי".

"בראייה קדימה", הוסיף, "אנחנו צופים המשך גידול בביקושים למוצרינו, בייחוד לאור התגברות המודעות בתעשייה כי הגישה לחשבונות פריבילגיים היא וקטור התקפה עיקרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים