הנפקה מוצלחת לשותפות ביג טק 50: גייסה מעל 85 מיליון שקלים

כספי ההנפקה, שבוצעה בבורסת תל אביב, ישמשו לבניית אינדקס של 50 חברות הטכנולוגיה הפרטיות הגדולות ביותר בישראל, ועל מנת לאפשר לציבור השקעה בהן לפני שהן מונפקות או נמכרות לחברות ענק בינלאומיות

יוחאי זייד, מנכ"ל ביג טק 50 מו"פ. צילום: טל כהן

שותפות המו"פ ביג טק 50 השלימה לפני ימים אחדים גיוס של 85 מיליון שקלים בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בבורסת תל אביב. כספי ההשקעה ישמשו לבניית אינדקס של 50 חברות הטכנולוגיה הפרטיות הגדולות ביותר בישראל, ועל מנת לאפשר לציבור השקעה בהן לפני שהן מונפקות (Pre IPO) או נמכרות לחברות ענק בינלאומיות.

ביג טק מסרה כי היא תבחר את החברות הללו לפי הקריטריונים הבאים: שווי החברה בעת ההשקעה בה יהיה לפחות 250 מיליון דולר; החברה קיימת שלוש שנים ומעלה; מושקעת בה לפחות קרן הון-סיכון אחת; היא מייצרת הכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של לפחות 10 מיליון דולר ומציגה צמיחה בשלוש השנים שלפני ההשקעה; וקצב הגידול השנתי הממוצע בשווי החברות העומדות בקריטריונים הוא של יותר מ-30% בשנה – הרבה מעבר לכל מדד טכנולוגי סחיר אחר, על פי שותפות המו"פ.

השותפות מתרכזת בהשקעה בחברות טכנולוגיה פרטיות גדולות בעלות פוטנציאל הנפקה גבוה. היא רוכשת מניות מבעלי מניות קיימים, כפי שנוהגות לעשות קרנות שניוניות (Secondary) פרטיות. בכוונת ביג טק להשקיע את כספי הגיוס בשנה הקרובה ב-15 חברות מטרה, כאשר גודל כל השקעה יהיה עד שני מיליון דולר, ובהמשך יעלה לעד חמישה מיליון – מתוך כוונה להגיע לאחזקה של מיליארד שקלים ב-50 חברות בתוך שנתיים. לביג טק כבר יש עסקאות חתומות לרכישת מניות בארבע חברות: איירון סורס, ויה, פיוניר ופאנדבוקס.

התמקדות בחברות בשלבים מאוחרים

את ביג טק מובילים שני יזמים ומנהלים בעלי ניסיון רחב בשווקי ההיי-טק וההון-סיכון הישראליים: אריק צ'רניאק, מייסד סופרסוניק, הוא היו"ר ובעל השליטה, ויוחאי זייד הוא מנכ"ל השותפות. זייד אמר בעקבות ההנפקה כי "התוצאות המוצלחות שלה מעידות על הבעת אמון בחזון שהצגנו. הכסף שגויס יסייע לנו להשקיע בחברות טכנולוגיה פרטיות נוספות ו-'להנגיש' אותן לשוק, מתוך מטרה ליצור ערך נוסף למשקיעים. בעלי מניות בחברות טכנולוגיה בשווי של מעל 250 מיליון דולר מוזמנים מעתה לפנות אלינו".

תעשיית ההיי-טק הישראלית נחשבת לאחת הגדולות והמצליחות בעולם, כאשר בשנים האחרונות יותר ויותר כספי קרנות הון-סיכון מושקעים בחברות הבוגרות, בשלבים המאוחרים (Late Stage). לפי מאגרי המידע של IVC וסטטיסטה, אשתקד, 86% מסך ההשקעות בחברות היי-טק ישראליות נעשו בחברות אלה, לעומת 67% ב-2013 ו-71% ב-2016.

ביג טק 50 מו"פ מתאימה את עצמה למגמה זו ובונה כיום, כאמור, פורטפוליו של 50 חברות ההיי-טק הפרטיות הגדולות בישראל שכבר מצויות בשלבים המאוחרים. כדוגמה לחברות כאלה נותנים בשותפות את טאבולה, מאנדיי, ווקמי וסינק.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים