פרופ' דן אריאלי רוצה לסייע לכם לשמור על הבריאות – באמצעות AI

Shapa, שאותה הוא הקים יחד עם נתי לביא, ו-Femi פיתחו אפליקציה שמסייעת לשמור על הבריאות ולמנוע מחלות ● לדבריו, "האפליקציה שפיתחנו מבוססת בינה מלאכותית, ומעודדת שמירה על סדר יום קפדני והתקדמות"

אמצעים טכנולוגיים רבים – ממכשירים לבישים ועד לאפליקציות – מיועדים על מנת לסייע לנו לשמור על אורח חיים בריא. בין אם למדוד מדדים גופניים שונים, לבנות תפריט בריא ומאוזן, למדוד לאיזה מרחק ובכמה זמן אנחנו הולכים או רצים ועוד – הספורט והטכנולוגיה כבר מזמן פגשו האחד את השנייה, ונרקמה ביניהם ידידות מופלאה.

הקשיים המרכזיים בשמירה על אורח חיים בריא לאורך זמן הם ההתמדה והנחישות שצריך כדי ליישם זאת. אלא שאם מתמידים בכך, יכולים למנוע מחלות שונות ולשפר את איכות החיים. זהו אחד הדברים שמבקשת לסייע לנו לעשות אפליקציה שפותחה על ידי שאפה (Shapa) – סטארט-אפ שייסדו פרופ' דן אריאלי ונתי לביא – ופמי (Femi), שהקימה תשתית דיגיטל לרפואה מרחוק עבור בתי חולים, קופות חולים, חברות ביטוח וארגונים ומעסיקים גדולים. האפליקציה מיישמת את עקרונות הכלכלה ההתנהגותית ומאפשרת ללקוחות, לקופות חולים ולחברות ביטוח לייצר שינוי התנהגות והתמדה באורח חיים בריא – כך על פי מפתחיה.

האפליקציה של שאפה ופמי

האפליקציה של שאפה ופמי

"תוצאות מחקריות מעודדות"

פרופ' אריאלי הוא מומחה לכלכלה התנהגותית מאוניברסיטת דיוק ומ-MIT, שהקים כמה סטארט-אפים בתחום, בהם ביוורקס, טיימפול, ג'ני וכאמור, גם שאפה. הוא אף ייעץ ללמונייד, שהפכה לחד קרן. פרופ' אריאלי אמר על האפליקציה החדשה כי "אם בעבר, המשימה שלנו התמקדה בהקניית הרגלים בריאים באמצעות שינוי התנהגותי, כיום אנחנו שואפים ליישם את אותה גישה חדשנית לצורך ניהול מחלות ומניעתן, תוך שימוש ביישומים וירטואליים לקידום אורח חיים בריא לטווח ארוך. האפליקציה שפיתחנו מבוססת בינה מלאכותית, ומשלבת אמצעים לאיסוף נתונים כגון משקל ומד לחץ דם עם מתן חיווי מותאם אישית באמצעות מנעד צבעים (ולא מספרים), באופן שמעודד שמירה על סדר יום קפדני והתקדמות".

הוא ציין כי "התוצאות הבריאותיות של המחקרים שכבר ביצענו, לצד השינויים שהמטופלים עצמם מדווחים, הם משמחים ומרתקים. הצלחנו להגיע לתוצאות מרשימות של ירידה במשקל של כ-5% בתוך שישה חודשים וירידה של לפחות קטגוריה אחת במדד ה-BMI (מדד מסת שומן בגוף) בקרב כ-42% מהמשתמשים".

אטל מולכו פיליבה, מנכ"לית פמי. צילום: הלל מאיר

אטל מולכו פיליבה, מנכ"לית פמי. צילום: הלל מאיר

אטל מולכו פיליבה, מנכ"לית פמי, אמרה כי "המיזם החדש עשוי להאריך חיים ולא פחות חשוב מכך – לשפר את איכות החיים ולמנוע סימפטומים נלווים למחלות כרוניות. מדובר בטכנולוגית רפואה מונעת עם פוטנציאל משמעותי הן להארכת חיי המטופל והן לחיסכון משמעותי של כסף עבור הלקוח הסופי, כמו גם עבור קופת החולים וחברת הביטוח".

מולכו פיליבה ציינה כי במקביל להטמעת האפליקציה בישראל, פמי נערכת להפצתה בשוק האירופי, באמצעות קרן G Square, שרכשה באחרונה מחצית מהחברה לפי שווי של כ-400 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים