הקורונה עשתה טוב לסנאפצ'ט: עלייה חדה בהכנסות, צניחה בהפסד

הרשת החברתית הציגה עליות דו ספרתיות בהכנסות וירידות דו ספרתיות בהפסד הנקי - הן ב-2020 כולה והן ברבעון האחרון שלה

תוצאות חיוביות. סנאפ. מקור: BigStock

סנאפ, המפעילה של הרשת החברתית סנאפצ'ט, היא עוד אחת מהחברות ש-"נהנות" מהקורונה, ושהצורך בהישארות רבה יותר בבתים מביאה למגמות חיוביות מאוד בהכנסות וברווחיות שלה.

הדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה בסוף השבוע מראים כי ההכנסות שלה רשמו עלייה חדה וההפסד הנקי שלה צנח. כך גם מספר המשתמשים שלה, שגדל ברבעון האחרון של 2020 ב-16 מיליון ל-267 מיליון. מדובר בעלייה שנתית של 47 מיליון איש.

הנתונים השנתיים מראים כי בעוד שהוצאות החברה רשמו עלייה של כ-20% ל-3.4 מיליארד דולר, ההכנסות שלה צמחו ב-46% ל-2.5 מיליארד. ההכנסות אמנם עדיין נמוכות יותר מההוצאות, אבל היחס החיובי ביניהן הביא לשיפור ניכר בסעיפי הרווח וההפסד: ההפסד התפעולי של החברה ירד במהלך השנה ב-22% ל-862 מיליון דולר וזה הנקי פחת ב-8.6% ל-944.8 מיליון.

ההפסד הנקי הרבעוני רשם ירידה חדה יותר – ובהרבה: הוא צנח ב-53% ל-113.1 מיליון דולר. ההפסד למניה רשם ירידה דומה ועמד על שמונה סנט. גם כאן, השיפור הושפע מהגידול הרב יותר בהכנסות מאשר בהוצאות: בעוד שהוצאות החברה גדלו ב-23.8% לקצת יותר ממיליארד דולר, ההכנסות זינקו ב-62.5% ועמדו על 911.3 מיליון.

נתונים נוספים מראים כי ההוצאות הגולמיות צמחו ב-52.1% ל-385.6 מיליון דולר, הרווח הגולמי האמיר ב-71% ל-525.8 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 58.4%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות גדלו ב-11% ל-623.1 מיליון דולר וההפסד צלל ב-61.66% ל-97.2 מיליון.

איוואן שפיגל, מנכ"ל סנאפצ'ט, אמר לאחר פרסום התוצאות כי הן "מעידות על כך ששירתנו את הקהיליה שלנו בצורה הטובה ביותר בתקופה מאתגרת זו. צוות העובדים שלנו פעל ללא ליאות כדי לסייע לאנשים לשמור על קשר עם המשפחות, החברים והמכרים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים