שנת הקורונה היטיבה עם יצרניות המעבדים

AMD נהנתה ממכירות שיא של מעבדים ב-2020, אינטל לקחה חזרה נתח שוק ברבעון הרביעי

מעבדים. צילום אילוסטרציה: BigStock

שנת הקורונה, 2020, הייתה כזכור שנה טובה מאוד ליצרניות המחשבים, שלא עמדו בביקושים למחשבים בכלל ולניידים בפרט.

למרות שלא הצליחו לעמוד בביקושים הכוללים, רשמו אינטל (Intel) ו-AMD הכנסות גדולות מתמיד. לפי חברת מחקרי השוק מרקורי ריסרץ', מה שהניע בעיקר את הגלגלים של השוק הזה היו ביקושים גדולים למעבדי שוק הכניסה Celeron במקרה של אינטל ו-A4 ו-A6 במקרה של AMD. מדובר במעבדים שנמצאים בשימוש בעיקר במחשבים שמיועדים לשוק החינוכי וכן מחשבים יחסית זולים, שמתאימים לפרופיל הנדרש עבור ילדים שלומדים כיום מרחוק יותר מתמיד בעקבות המגיפה העולמית.

כך או כך, התקומה הייתה גדולה עבור שתי החברות, שראו הכנסות גדולות יותר לאורך כל השנה, ובמיוחד ברבעון הרביעי של 2020 עם החזרה ללימודים.

כצפוי כמעט הייתה זו שנה שבה AMD רשמה לעצמה גידול נכבד של 6.6% בנתח השוק שלה במונחים של שנה לשנה עבור כל סוגי המעבדים באופן כולל: היא הגיעה לנתח שוק של 21.7% לעומת 15.1% בשנה הקודמת. עם זאת, הרבעון הרביעי היה רבעון שבו אינטל הצליחה להתחיל להחזיר מלחמה שערה, בזמן ש-AMD עצמה נקלעת קצת לבעיות הספקה, והיא עלתה בו ב-0.7% באופן כולל.

עיקר הגידול של AMD היה דווקא בשוק שרתי ה-x86, אבל אינטל הצליחה יותר טוב לשמור על מעמדה משנה שעברה בשוק המחשבים הניידים והנייחים, לא כולל מוצרי אינטרנט של הדברים: קיטון כללי של 2.9% באופן שנתי וגידול של 1.2% ברבעון האחרון של השנה בשוק הניידים, וקיטון של 1% שנתי ועלייה של 0.8% ברבעון הרביעי במחשבים השולחניים, שגם במקרה הזה עיקר המכירה היא של מעבדים זולים יחסית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים